Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 april 2019

Hallsta Loppis, tavlor och Imad Fares

Av Malin wiper - 17 april 2019 12:00

 

I måndags då vi var ute på en promenad så gick vi förbi Hallsta Loppis nya lokaler igen som ligger så fint på nedre botten i ett boningshus. Dom öppnar 11.00 men förra gången var vi där för tidigt. Nu kunde vi gå in och kolla lite hur det ser ut. 

 

 

Här ser man kassan och allt runtomkring. Lokalen är mycket finare och fräschare än den förra. Även bättre luft och en harmonisk stämning och mannens vars fru driver stället trivs otroligt bra i den nya lokalen. Han har både kontor, kök och annat utrymme. Det är också så roligt att prata med honom en stund för han är öppen och trevlig

 

Klicka här för att se hur det såg ut på förra stället. Tyvärr hittar jag varken hemsida eller fb. Skall fråga honom nästa gång vi går dit

 

 

Det är några långa gångar med saker men det känns inte trångt 

 

 

Flera bord med påsksaker dyker också upp

 

   

Allt detta på tavlan är kylskåpsmagenter

 

                         animated-easter-egg-image-0087                                           animated-easter-egg-image-0087

 

  

Här två magneter som passar i påsk och det finns flera

 

 

En fin välbevarad gitarr som kostar drygt 300 kr

 

     

Imad Fares med Gipsy King cover. 

 

 

Kläder har fått ett eget rum

 

   

Det finns rätt många modellbilar

 

 

Jag hittade en CD box med hela serien Krigets vindar en miniserie i sju delar från 1983. När jag kollar full cast på google så har många av skådespelarna dött för länge sen för några av dom var födda redan i början av förra seklet. Fast det finns en hel del av dom i livet än av dom yngre som var med. Klicka här för att läsa vad en person skriver om serien efter att ha sett om den. Känns den jobbig så går den tillbaka till second hand

 

                   Blu-ray - GIFMANIA               Blu-ray - GIFMANIA               Blu-ray - GIFMANIA               Blu-ray - GIFMANIA

 

 

Vi hittade även två tavlor med volkswagenbussar som var ursnygga och vi fick båda för 150 kr. Vi måste nu göra om lite i köket då vi fått en extra stor vägg där det förut var dörr. Där skall vi sätta vår hurts för sopsortering och den går även att sitta på. Ovanför den skall vi sätta dessa tavlor och jag hoppas dom passar in för vi har ju lite nostalgi i köket blandat med modernt

 

  

Så här ser den andra tavlan ut och dom är uppbyggda baktill med en träram och färdig uppsättning. Vi kanske inte använder oss av båda tavlorna på samma ställe. Vi får se hur det funkar när vi kommer hem

 

 

Utanför stod det 4 snygga stolar och i mitten ser det ut som en liten mangel 

 

         Nu önskar jag er en "ägg"stra fin onsdag    

 

 

 #Hallsta #Påsksaker #Gitarr #Imad #Vindar #Volkswagenbussar 

 
 
Veiken

Veiken

17 april 2019 17:28

Oj så mycket grejor. Det gäller att ha korpgluggarna öppna så man inte missar något. Volkswagenbussarna var riktigt häftiga. Hoppas dom gör sig bra där ni tänkt ha dom.
Kramar

http://veiken.se

Malin wiper

17 april 2019 17:33

Ja du det finns hur mycket som helst där. Jag gillade också dessa tavlor som dessutom går lätt att sätta upp. Jag hoppas verkligen dom passar där annars får dom sitta i ett annat rum

Glad Påsk Veiken
kram
Malin

 
paula

paula

17 april 2019 23:27

Hej, jag hittade hit från Pettas blogg, alltid kul med nya bekantskaper. Jag har några nätvänner som bor i Hallstahammar! Själv huserar jag i södra Dalarna. Vilken fin loppis, är den i privat regi? Jag jobbar på kyrkans loppis ideellt här i vår by, vi är väldigt trångbodda. tyvärr, man skulle behöva mycket större för att kunna exponera allt på ett bra sätt. Imponerad av invandrarbutiken också, vi har några i stan, i Ludvika, men dit är det 6 mil och har man ingen bil blir det inte ofta man åker. Jag gillar att testa olika utländska maträtter och dessa butiker har dessutom oftast mycket bättre utbud av grönsaker till bra priser. Nu önskar jag dig en glad påsk, tittar in igen en annan dag.

http://paulaz.se

Malin wiper

18 april 2019 08:20

Vad roligt att du hittade hit och som du säger så är det kul med nya bekantskaper. Jag tittar in på din blogg så fort jag kan

Vad kul att du bor i Dalarna för där bodde jag på studiehem i slutet av 1970-talet. Kursen jag gick i var i Borlänge så jag fick åka buss dit. Det är så vackert i Dalarna. Roligt att du har nätvänner här i Hallsta

Härligt att du arbetar på en loppis jag älskar både loppis och second hand. Invandrarbutikerna har ju sånt som man inte hittar på alla ställen så dom tillför så mycket

Tack för att du tittade in och jag tittar in hos dig i eftermiddag för nu skall vi åka ut

Glad Påsk
Med vänlig hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards