Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 mars 2019

Änder i Svartån, Minnesbild och Kent

Av Malin wiper - 21 mars 2019 12:00


          


 

Nu bara njuter jag

 

Klicka här för att se Andligt inlägg nr 1

 

 

Vi var inne i Västerås ett ärende i går och då passade jag på att fota nere vid Svartån där det alltid kryllar av änder. Nu var det som att dom väntade på nån för att få lite mat och då dök en trevlig och gullig tjej upp. Det är hon som har den härligt gula jackan och mörkt hår uppsatt i knut. Helt plötsligt kom hon fram till oss och erbjöd oss varsit bröd så vi fick vara med och mata..  . Det händer alltid nåt kul då man befinner sig på offentliga ställen


 

Alla goda ting är tre


 

Visst smälter jag in bra?


 

Rör inte min kompis


 

Still going strong


 

Tvillingar lika som bär


 

Blir det bra så här Malin? det är nämligen min bästa sida


 

Du kan komma upp nu kompis för hon har fotat klart


animated-dividing-line-image-0127

 

 

Ska vi ha ett morgonmöte

 

     

Kent med låten Utan dina andetag. Gruppen Kent var aktiva från 1990-2016


 

Det är så vackert därnere vid Svartån med sina gamla välbevarade trähus och broar

 

I dag verkar det bli en grå dag så solen har inte tittat fram än. I går kände man vårkänslorna strömma genom kroppen så jag vaknade på rätt sida. I dag är det lite sämre men jag är ju inget rakt streck utan det går lite upp och ner. 

 

                      

Avslutar med  med en minnesbild där jag står längst fram. Bakom mig till vänster morbror Nils, Mormor, mamma och morbror Erik. Min morbror Karl-Oskar var inte med vid detta tillfälle och inte heller morbror Sven. Nu är alla på denna bild borta utom jag själv.Vi står framför min morfars grav i Umeå. Min mamma är född i Umeå. Jag hade en vit kappa med liten blå ton i, opstövlar som var vita och svarta. I handen ser jag ut att hålla i en gammal kamera. Ha en fortsatt fin dag

 

#Änder #Gula #Kompis #Svartån #Kent #Minnesbild

 
 
Ingen bild

Syrran

21 mars 2019 14:32

Nu lurade du mig Syrran, den rubriken var riktigt bra!
Fina bilder som vanligt och det var först när jag klickade på länken till ditt första "Andliga" inlägg som poletten trillade ner :DDD
Men då blev det desto roligare!

Ha en fortsatt skön dag och hälsa Mr T!
kram

Malin wiper

21 mars 2019 14:40

Hej syrran!

Jag tänkte också så när jag skrev rubriken ;) Kul att du gillade bilderna. Tack för din härliga kommentar

Hoppas ni tre har det bra
Kram från
storasyster
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards