Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 februari 2019

Fitness Center, Stambyte, fika och Muddy Waters

Av Malin wiper - 28 februari 2019 07:00

 

I går då vi var på väg till Fitness Center så gick vi förbi ingången före vår där dom håller på med stambyte nu. Två toalettstolar stod där för att fraktas bort eftersom alla  skall få nya. Jag kände mig precis som dessa stolar "bortspolad" efter en natt med konstiga drömmar och ett uppvaknade med jobbig ångest. Jag tror inte att det bara beror på "bilfiaskot" för jag brukar må dåligt varje vår när ljuset kommer och det är nog därför inte våren är min favoritårstid utan mer hösten. För att kunna ta mig ut så var jag tvungen först att göra andningsövningar och sen avslappning till musik. 

 

                                  


                                                            tradera

  

Så här soligt och vårigt såg det ut i Hallsta centrum då vi var framme efter vår korta promenad. Jag mådde lite bättre men det kändes som bomull i huvudet.


 

Så var vi då framme vid gymmet Fitness Center

 

     

Det jag gillar bäst är att gå på gåbandet och jag blev förvånad över att det gick så pass lätt fast jag inte tränat på flera månader. Jag har lärt en läxa att inte ta i för mycket från början så jag gick bara 10 minuter på 4,5 i hastighet. Vi skall dit på fredag igen och då skall jag gå 15-20 minuter för jag blir ju inte trött av att gå nu när knät är så pass bra. Jag fick inga eftermälen utan det gick ännu bättre med promenaden hem. Det blir inga tights för mig förrens jag känner mig bekväm i min kropp. Nu har jag ett par gamla träningsbyxor som är lite vida men tunna. Sen blev det en svart tränings t-shirt med giftgröna stickningar.

 

     

Muddy Waters med I'm Going I'm Walking. Blues ger mig energi. Det är ju inte klokt hur många bluesmän och nån enstaka kvinna jag träffat live. Många av dom är borta nu och jag har endast minnen, bilder och autografer kvar.

 

 

Det är en fin och modern maskinpark hos Fitness Center och det gör att man mår bra efterråt. Jag tränade även på TRX band som är bra för ländryggen. Det var en vältränad kvinna i den lokalen och hon visade mig hur långt hon kommit på denna träning. Hon låg nästan ner och jag kommer bara ner en bit och törs bara böja mig en bit bakåt men nu har jag i alla fall raka armar. Har tränat på TRX när jag gick på gymmet sist 

 

Min man och jag testade även en maskin som den trevliga kvinnan rekommenderade. Den skulle vara bra för ryggen så jag skall visa den nästa gång. 

 

                                             


                                                                               Clipart Library 

 

               

Vi tyckte vi var värda en fika efter gymmet och det blev på Hallsta Café & Restaurang. Min man tog en baklawa och jag en äppelmuffins. Vi fikar mycket mindre nu för vi sparar pengar men nån gång ibland måste vi unna oss detta

 

 

En av parkoaserna i centrum börjar nu vakna upp och blir snart suttna på. 

 

När vi sen kom hem så hade vi fått ett brev från Hallstahem och där stod det att stambytet var framskjutet från 13/3 till 27/3 och det har även blivit byte av evakueringslägenhet från en tvårummare till en enrummare men i ett trevåningshus istället för höghus. Där ser det jättefint ut men det hade varit roligt att kunna flytta hem igen i rimlig tid men nu blir det inte förrens 13 maj. För oss räcker det med en enrummare för vi är ju bara två, bättre att dom större lägenheterna går till dom som några fler. Det är ju ändå en begränsad till och viktigast är att man slipper vara mitt uppe i ett stambyte för det skulle jag inte klara av

 

Hoppas ni alla njuter av lite vårvvärme och sol. Sköt om er och ha en toppenfin torsdag 

           

            


#Fitness #Gåbandet #Muddy #TRX #Äppelmuffins #Parkoaserna #Hallstahem

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards