Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 februari 2019

Animeringsskola med Vicke, första animeringen och Shakira

Av Malin wiper - 16 februari 2019 08:15



                   

Här ser ni min första animering som jag lärt mig hos Vicke. Jag är så ovan vid gimp så min man och jag satt tillsammans och hjälpte varandra igenom varje moment. Ögonen blinkar för snabbt så det har jag ändrat på bilden nedan. Det är vickes grundbild som man använder sig av och denna animering är i två steg men ändå så avancerat med många moment. Detta är en början och jag vill nog lära mig fler steg men går sakta fram. Klicka här för att komma in på Vickes blandning där han lär ut animering från grunden

 

             


Nu har jag ändrat så blinkningen går långsammare. Nu är det bara att få in detta i skallen och bli lite säkrare. Jag tar ett steg i taget och det känns kul för jag är ju ett fan av animeringar och även animerade filmer. Fortfarande är Zootropolis min favoritfilm

 

                                                animated-frog-image-0035


Betänk då hur mycket arbete det är med denna bild där man skall få liv i både ögon, mun, händer och fot. En sån tar tid och det gäller att inte blanda ihop allt. Tack Vicke för att du startat denna animeringskurs.  . Jag försökte animera en bild på mig själv över ögonen med blinkande färg men jag blev för trött och gav upp. Får försöka igen på morgonen då jag är piggare


     

Här kommer ett av soundtracken till filmen Zootropolis 2016. Den heter Try everything och sjungs av Shakira


Vi har sol och 4 grader varmt och snön smälter. Fåglarna kvittrar och det känns härligt med lite vårluft. Jag som inte gillar våren börjar längta så nåt har hänt sen jag började med Levaxinet för sköldkörteln. Jag har fått nomal temperatur i kroppen och känner både värme och kyla. Förut svettades jag året om i rätt många år. Visste inte att jag gick omkring med en växande tumör i sköldkörteln men kände att nåt var galet.

Nu önskar jag er mina härliga besökare en skön och upplevelserik lördag.animated-frog-image-0312


#Animering #Vicke #Shakira

 
 
Vicke

Vicke

16 februari 2019 09:18

Bra jobbat om du har min sida uppe i bakgrunden och gör moment för moment så kommer du fort in i det o tänk på att detta bara är exempel på vad man kan göra det är bara fantasin som sätter gränser, med en röd pensel kan man måla till en tunga osv

http://vickesblandning.heymo.se

Malin wiper

16 februari 2019 09:43

Jag hade gimpsidan öppen fast liten. Funderar på att skaffa en separat skärm så det blir lättare.

Det skall bli spännande och se hur mycket jag klarar av men jag har ju lärt mig photoshop och att fixa mina bilder själv så jag ger inte upp. Tack för peppningen

Jag skall testa lite mer i helgen. Det känns roligt bara att klara första steget ;) och då känns det roligare att gå vidare

Ha en fin dag snälla du
Kram
Malin

 
Veiken

Veiken

16 februari 2019 10:55

Vicke är duktig som attan på att göra animeringar. Kul att kan har startat en kurs. Jag har nog för lite tålamod. Allt ska ske på en gång helst igår! :) Kram på dig och jag önskar dig säckar med tålamod!

http://veiken.se

Malin wiper

16 februari 2019 12:59

Det är han verkligen. Jag har inte heller nåt tålamod men jag är ju så förtjust i animeringar så det skulle vara kul att kunna lite i alla fall. Då kan jag leka lite med mina bilder

Känner igen det du skriver för jag är en högvarvare också och har även svårt att vänta på saker allt skall ske direkt ;)

Ha en fin dag och kram tillbaka
Malin

 
wiolettan

wiolettan

16 februari 2019 11:41

Så bra och duktigt gjort. Detta skulle jag aldrig klara av. Har visserligen inte försökt, men vet att jag har mina begränsningar då det gäller det tekniska.
Bra väder som gör att våren kan komma närmare, utan allt för många bakslag.
Åh, så fint att du fick hjälp och känner dig bättre.
Trevlig helg och varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 februari 2019 13:02

Det är verkligen inte lätt men jag skall försöka lära mig till en viss gräns i alla fall. Jag är inte heller så tekniks men man kan mer än man tror sen måste man ha ett intresse av det man gör också.

Hoppas verkligen vi inte får mer snö nu. När tumören kom bort och levaxinet in så började jag må mycket bättre. Nu har det gått tre år och jag är så tacksam
Trevlig helg tillbaka
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards