Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 november 2018

Lögarängen i dimma , Frank Sinatra och lite mer musik

Av Malin wiper - 28 november 2018 17:45


 

I dag var vi till Lögarängen i Västerås och gick omkring i rena rama "Londondimman". Det ser ut som alla mina bilder är svart, vita men det var verkligen svart, vitt ute.                                       

 

  

Min man tyckte jag skulle stå på ett ben och se lustig ut på toppen av en hög gångbro. Kängerna vi köpt har såna halkskydd under så det var verkligen stabilt att gå omkring med dom. 


                       animated-dividing-line-image-0256

 

  

Jag fick en bild på min man där han satt i dimman framför Mälarens vatten. Det kändes inte så kallt som 13 grader utan väldigt behagligt och vindstilla

 

   

En dimmig promenadstig

 

 

Jag hann fota när en cyklist som i rasande fart tog sig över bron

 

                      animated-cycle-racing-image-0014                                  animated-cycle-racing-image-0014

 

  

Utsikt från en brygga där man kan sitta och umgås när vädret så tillåter 

 

 

Plockepinn i jätteformat..     

 

Snygg arkitektur på rutchbanan och även statyn på vänster sida..     

 

     

A Foggy Day In London Town med Frank Sinatra. En röst man aldrig kan ta miste på. Den är tidlös och njutbar att lyssna på. Frank Sinatra dog 1998 i en ålder av 82 år.

 

 

När vi sen åkte därifrån så såg vi en bil som fått sitt däck helt demolerat vid trafikljus i värsta rusningstrafiken. Det ser ut som däcket exploderat och jag tycker synd om bilföraren. Vet ju själv hur det känns när en bil lägger av på  värsta tänkbara ställe. Jag hissade ner bilrutan och fotade eländet som värsta paparazzin..  . Vår förra bil dog ju i värsta rondellen på Erikslund i rusningstrafik  

 

    animated-dividing-line-image-0194



Vi fick inget gjort hemma i dag för vi var ute och åkte så länge och fixade även lite ärenden. Det är ju några dagar till första advent så vi hinner nog. Nu skall jag bara slappa och kolla antingen film eller nån serie jag följer där jag missat nåt avsnitt . Hoppas ni som tittar in får en fin och njutningsfull kväll. Sköt om er

 

     

Nu avslutar jag med en färgklick i allt det svartvita. Janis Joplin och Tom Jones tillsammans i en låt. Det svänger verkligen. Janis Joplin dog redan 1970 i en ålder av 27 år, så tragiskt 

 

#Lögarängen #Gångbro #Dimman #Cyklist #rutchbanan #Frank #Däck  #Janis

 
 
Ingen bild

Systern

28 november 2018 18:22

Om du hade talat om för mig att Tom Jones och Janis Joplin hade uppträtt tillsammans så vete sjutton om jag trott dig, men detta var ju riktigt bra :-)
Fina bilder i diset :-)

Ha en skön kväll!
kram

Malin wiper

29 november 2018 09:43

Jag blev också överraskad av denna konstellation när jag dök på den på Youtube. Trodde inte det skulle funka men jag tycker också det var riktigt bra och det svänger.

Kul att du gillar bilderna

Ha nu en skön torsdag
Kram
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

29 november 2018 06:37

En härlig bild av dig stående på ett ben på gångbron. Toppenfin!
Härliga bilder överlag i det speciella vädret.
Frank Sinatras stämma är omisskännlig. På honom tar man aldrig fel, inte på Tom Jones och Janis Joplin heller. Ha det gott Malin!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

29 november 2018 09:46

Kul att du gillar bilden/bilderna. Jag är ju rätt stel i min fysionomi i vanliga fall.

Frank Sinatras röst kan man verkligen inte ta miste på. Eller dom andra du nämner

Ha det gott själv Karin

Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Av Malin wiper - Torsdag 9 maj 09:30

    I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpun...

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 16:15

    I dag fyller Lasse Åberg 84 år. Denna tavla ovan köpte vi på Läkarmissionens second hand för 75 kr. Den är skapad av Lasse Åberg och går under namnet Självporträtt. Tavlan är signerad av honom 1982 och vår är numrerad i 17/150. Det är en fär...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards