Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 november 2018

Expo Skor Hallstahammar och Elton John

Av Malin wiper - 24 november 2018 10:00


 

I går bestämde vi oss för att gå in på Expo Skor här i Hallstahammar för både min man och jag behöver bra vinterskor. Skobutiken ligger i Centrumhuset. Dom har haft rea på Rieker som är ett märke som passar oss båda. Vi har inte köpt skor där förut så det är på tiden nu och man bör gynna dom egna butikerna så långt det går.


 

Det ser ut som det finns lika mycket herrskor som damskor och dom har ett varierat sortiment. Dom har ju även barnskor, vantar, handskar, plånböcker mm


 

Min man provade på sitt håll och jag på mitt. Jag såg helt plötsligt ett par skor som skulle passa min man för han har problem med fötterna och brukar ha storlek 47 för det mesta. Jag gav min man skon/kängan och ovan ser ni den och han tyckte den var så bekväm och rymlig så han bestämde sig för dessa. Dom är helfodrade och riktiga skor att kunna gå längre sträckor i också. Dom var lite större på storleken så han kunde ha storlek 46                                                       


 

Sulan är fantstisk och greppvänlig mot marken. Under skon står det Gripp by Pomar  och det är ett finskt kvalitetsmärke så skona kostar 1600 kr men det har vi räknat med. Vi har inte så många par skor/säsong eftersom vi måste ha bra skor i och med våra skador

 

Märket Pomar har funnits i 50 år och inriktar sig på att anpassa skorna till det hårda nordiska klimatet. Klicka här för att läsa mer

 

                                      


Sveriges Skomakare

 


Jag inriktade mig på Rieker och fann dessa skor i lite bootsmodell. Dom är också helfodrade och väldigt rejäla och satt som ett smäck på mina fötter. Dom kostade 800 kr. Dom var lite små på storlekarna så jag fick ta storlek 40 för första gången i mitt liv. Då får jag även in en gelésula i skon och det är jättebra


 


Så här rejäl ser sulan ut på mina skor så dom kommer att hålla ett antal år och jag sliter inte skor lika mycket som min man. Vi promenerar ju rätt mycket nu och då måste man ha nåt riktigt rejält på fötterna.

 

                                     


ebay

 

Detta är en liten figur i form av en skomakare som stått på deras disk i många år. Hon som hjälpte oss med skorna var jättetrevlig och berättade att butiken funnits i 40 år och då var det en som hette Bergström som drev den.                                           


  

Här ser ni hon som arbetar där hålla upp denna färgstarka moccaboots. Jag hade velat ha färg på mina skor men man måste ta det som känns bäst på foten och då var det ett par svarta. Jag får köpa nåt med färg senare till festliga tillfällen


 

Dessa tre shoppingväskor var urläckra och lagomt stora.


 

Dom har även massor av tjusiga väskor till alla tillfällen


 

Här en snygg vinröd väska med nitar



 

En del av herravdelningen där det fortfarande finns kvar skor till halva priset. 

 

     

Jag letade efter en passande låt som hade ordet "skor" i texten och hittade denna med Elton John "The Ballad of the Boy In the red shoes". Den har jag inte hört förut så det passade bra

 

  

En känga i lite olivgrön färg med bruna detaljer. I Centrumhuset finns även en klädbutik, inredningsbutik, klackbar och restaurang . Vi hade 8 grader kallt i morse men solen skiner och det gnistrar från rimfrosten. Vi har glömt att köpa några saker så vi kommer att åka ut en svång igen i dag. Sen skall vi ägna oss åt städning och promenader. Ha nu en skön, kul och underbar lördag. Kram från Malin

 

                                                                


Hej min bloggvän Bittan. Jag kommer inte in på din blogg för den laddar inte in och står bara och rullar. Det kan vara nåt fel hos bloggplatsen för jag har sett samma sak hos en annan bloggvän.


#Centrumhuset #Expo #Skomakare #Väskor #Elton

 
 
Bittan

Bittan

24 november 2018 10:25

Hej! Jag kommer in på min blogg nu. Det var bra att du berättade för mig. Du får försöka senare.
Ha en bra lördag. Kram från Bittan

http://britt-marie .bloggplatsen.se

Malin wiper

24 november 2018 10:33

Det är så komplicerat på nätet så det uppstår konstiga fel. Jag har själv haft detta problem så alla kommer inte in.

Jag skall testa lite senare i dag och se om det funkar

Ha en fin lördag själv
kram från
Malin

 
Pisan

Pisan

24 november 2018 12:03

Kommer in på alla bloggplatsenbloggar. Att det står och rullar beror oftast på ens egna internetuppkoppling. Man får prova en stund senare bara. Käcka skor ni köpt! Jag köper också fotriktiga skor som oftast är mycket dyrare, men jag har bara ett par vinterkängor och ett par sneakers och ett par sandaler - that´s it, men det räcker :-) Har inlägg så skorna måste ha sula som man kan dra ur så man får i sina inlägg. Ha en finfin lördag! Själv så skall jag sätta upp stjärnor i mina fönster, nästa helg när det är första advent är jag i Småland. Kramisar! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 november 2018 17:03

Vad bra att du talade om detta för jag tror inte det är fel hos mig utan som du påpekar. Ja du vi kan inte ha dåligt på fötterna och då får man ha färre skor istället. Jag har inte många par numera. Min man hade lös sula i sina kängor så han kunde lägga in sina inlägg som han fått utprovade för flera år sedan

Jag lägger i gelésula och det räcker bra för mig

Vad härligt att få upp lite jul i fönstren och skönt att bli klar innan du skall till Småland.

Ha en jättefin lördag själv vännen
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards