Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 juni 2018

Kuskens Café Schenströmska Herrgården Smedens BBQ och avslappning

Av Malin wiper - 29 juni 2018 14:15

           

 

I tisdags tog vi bilen och åkte ut på småvägar igen. Dom skulle utföra elarbeten i vårt bostadsområde mellan 13-16 så det passade bra. Jag har jobbat med nacken och blivit lite bättre men bra blir jag aldrig men man kan leva med att ha besvär till en viss gräns. Att vara ute i naturen är läkande i sig så man mår lite bättre och slappnar av. Det blir att man koncentrerar sig på allt vackert man ser både utefter vägarna och när man stannar och går omkring lite. Som här med det gulgröna fältet och husen på håll


 

En lite större väg och då är det kul när nåt färggrannt fordon dyker upp


 

Vi åkte en sväng till Surahammar och där såg jag denna fina gamla husvagn på en tomt                    


 

En VOLKSWAGEN 1200 LIM 114X från 1963 dök upp från en angränsande väg


  

Bara en stund senare dök detta ögongodis upp i forma av en CHEVROLET 103 A 2 D från 1934. Det gäller att titta sig omkring för nu kan min man köra lite längre sträckor och jag får då tillfälle att fota från bilen

 

  

Ropade sen till: kolla en toalettstol med blommor i som en detalj i en trädgård. När vi hade vårt egna hus så hade jag det som förslag men det ville inte min man. Dom hade nämligen ett ställe i Norrahammar i Småland som hette Återbruket och där fanns hur många toalettstola, tvättställ och annat som man kunde köpa till billiga priser. Tyvärr så la dom ner trots att dom fått "Miljövårdspris". Ett läckert gammalt tvättställ med en blomkruka i hade också varit häftigt eller nån planterad blomuppsättning som ev hängde ner från tvättstället

 

 

En stund senare dök en gammal skylt upp som satt på en vanlig villa. Kul att få bli lite överraskad                


 

Vi åkte sen vidare till Ramnäs som bara låg 8 km från Surahammar. Det är så korta avstånd överallt här i västmanland. Då dök denna skylt upp och vi förstod att det fanns ett Café nedanför skylten. Det heter Kuskens Café och vi kunde ju inte låta bli att åka ner den lilla branta vägen dit


 

Det var fantastiskt fint och idylliskt där men tyvärr stängt. Vi kommer att åka dit då dom förhoppningsvis öppnar igen och då fotar jag lite mer. Klicka här för att se deras öppettider som inte är varje dag


 

Omgivningarna runt området var även värt att se och ett stycke historia


 

En annan historisk byggnad utefter vägen


   

Vi åkte runt lite i Ramnäs och bara en bit från Kuskens Café låg Schenströmska Herrgården. Det finns också Smedens BBQ. Klicka här för att komma in på Smedens BBQ facebook. Det finns hur mycket som helst att upptäcka här i Västmanland så vi har att göra. Klicka här för att se vilket bra omdöme Smedens BBQ fått. Ha nu en fortsatt fin fredag 

                           

Jag blev så lättad i dag när ett papper dök ner i brevinkastet ang stambyte till hösten. I vår portuppgång så blir det inte förrens i Januari 2019..  Skönt att få en liten frist efter fönsterbytet. Jag kom i alla fall ut i dag efter att jag gjort avslappningsövningar till musik. Det gjorde mig lugnare och piggare så vi tog med oss kaffe och smörgås och åkte iväg. Vi har lite svalare nu med 16 grader men solen tittar ändå fram 

 

     

I dag använde jag mig av denna avslappningsmusik. Sen har jag själv avslappningsövningar som både lättar upp nacke, rygg och ansiktets muskler.                                


  

#Småvägar #Surahammar #Husvagn #Bubbla #Skylt #Kuskens #Schenströmska #Avslappingsmusik #Avslappingsmusik

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

29 juni 2018 18:17

Akta dig för lunginflammation vid stambytet då, hade en kollega som hade stambyte runt den tidpunkten på året, både hon å dottern fick lunginflammation efter att blivit nerkylda av att springa på toa ute å även duscha i baracken.

Malin wiper

29 juni 2018 21:56

Det lät inget vidare detta med lunginflammationen. Jag har aldrig råkat ut för nåt sånt.

Vi kommer att försöka vara borta så mycket som möjligt men 6 veckor blir svårt.

Vi kommer nog att duscha hos min son och laga mat går ju inte så det får man lösa på annat vis.

Tur att jag aldrig har behövt gå upp på toa på nätterna. Sen kommer dom att sätta in en slags toalett i trapphuset på natten

Jag ser inte fram emot detta ;)

Ha en skön helg
Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards