Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 maj 2018

The Glass Castle!

Av Malin wiper - 29 maj 2018 08:30

 

För ett tag sen köpte jag denna film som heter The Glass Castle. Det är ett verklighetsbaserat drama från 2017 i regi av Destin Daniel Cretton. I rollerna ser vi: Woody Harrelson, Brie Larson, Naomi Watts, Ella Anderson, Chandler Head, Max Greenfield, Josh Caras mfl.

 

Handlingen 

 

En ung kvinna växer upp i en dysfunktionell familj som ständigt är på rymmen från FBI. I en fattig miljö uppfostras hon och hennes tre syskon av en alkoholiserad men påhittig pappa som berättar magiska historier för att distrahera barnen från allt elände, och en självisk och frikyrklig mamma som inte har för avsikt att hålla ihop familjen.

 

                                                                    

 

Recension

 

Som pappan i filmen  gör nog Woddy Harrelson sin livs roll. Han är så otroligt bra så jag satt som på nålar för han är sin roll och han framkallar så många olika känslor hos oss tittare. Man får följa familjens ständiga uppbrott från sina hem och sen iväg i en skraltig bil mot okända mål. Även barnskådespelarna i denna film är jätteduktiga och allrahelst mellandottern (Brie Larsson) som står sin pappa närmast och vill tro på allt han lovar som sen inte blir av. Pappan är en manisk person som det är extremt svårt att leva med och hela familjen blir medberodende. Filmen var stark, gripande och jag satt några gånger i tårar och tyckte så synd om dessa barn. Det var en välgjord film som gick rakt in i hjärtat.

 

Av mig får den 4 bilar i betyg av 5 möjliga

 

animated-car-image-0100 animated-car-image-0100 animated-car-image-0100 animated-car-image-0100 

 

      

Trailern till filmen

 

Då har vi ytterligare en somrig dag framför oss. Tyvärr har brandkåren varit på utryckning flera gånger här på grund av torkan. Jag längtar riktigt efter lite regn som verkligen behövs nu. I går hörde vi plötsligt ett kraftig smäll så vi hoppade rakt upp ur våra stolar. Det visade sig vara en frontalkrock på Västeråsvägen bara en liten bit från vår bostad. Klicka här för att läsa om olyckan. Det var väldigt obehagligt och min man gick ut och kollade. Var försiktiga mina läsare och ha en tisdag i lugnets tecken

 


#Glass #Destin #Woody

 
 
Fenixmona

Fenixmona

30 maj 2018 07:22

Second hand är alltid lite spännande att gå på, ibland kan man göra ett och annat fynd också. Fast vi säljer ju gärna också på backluckeloppis vilket jag tycker är himla kul.
Hörs som en film i mitt tycke. Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Malin wiper

30 maj 2018 07:38

Vi borde också sälja på bakluckeloppis eller annat för då får man ju även in en slant och det kan behövas.

Filmen är ju verklighetsbaserad och då brukar dom för det mesta vara bra.

Ha nu en skön onsdag
kram från
Malin

 
Annelie

Annelie

30 maj 2018 08:28

Tack för filmtipset. Denna frontalkrock, var det utanför den pizzerian vi åt på..??
Hemskt när det händer, 80 år och sitta och köra i denna värme, njää, ingen bra kombination ( i alla fall inte i mina ögon ).

Kramar om Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

30 maj 2018 10:00

Helt rätt krocken var utanför Pizzerian Milano där vi åt.

Jag slutar köra bil så fort jag känner att det inte går längre. Håller med dig.

Ha en fin dag
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards