Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 april 2018

Svartkärrets Koloniområde och Båthamn plus lite magisk musik

Av Malin wiper - 2 april 2018 18:30


 

Vi kom iväg till min son i dag men det kändes mer än nollgradigt på grund av att det blåste så mycket. Här ser ni sonen som vi hämtade upp utanför hans bostad   

   

Vi åkte först ut med bilen till Svartkärrets Koloniområde och båthamn. Det har blivit lite av tradition. Fast nu fanns inte en enda båt i vattnet för isen ligger fortfarande kvar.                   

 

Klicka här för att se när vi var dit 3 september 2017. Klicka här för att se när vi var dit i juni 2017. Klicka här för att se när vi var dit i januari 2017. Klicka här för att se när vi var dit 2012. Klicka här för att se när vi var dit 2010

 

 

Naturligtvis måste vi bli fotade vid dom möbler som stått där sen första gången vi var dit. Fast numera är dom nymålade och fina. Jag är lite rufsig i håret för det blåste rätt kraftigt. Min son hade sån tuff mössa på sig och såg ut som en person ur nån film jag sett. Så fort det blir varmare så skall vi ta med oss fika och sitta där en stund och mysa. Det brukar dyka upp fina båtar bakom bryggan när man är där rätta årstiden

 

                                           


Kamera nyckelring med ledbeslysning

 

 

Sonen med styvpappa Mr T. Han hade glömt solglasögonen så därför kisade han

 

                                        


Galtay Boutique 

 

Sist min man och jag

 

    

Vassilis Saleas med The Seaside of your dreams. Vassilis Saleas är en grekisk klarinettist. Han har arbetat med Vangelis sedan början av 1990-talet. Hans första soloalbum Orama: Musik av Vangelis presenterade tolkningarna av Vangelis kompositioner 

 

 

Det är här bakom båthamnen som det brukar dyka upp fina båtar av många slag under den varma årstiden                          

 

 

Nu ser det ut så här på deras uppställningsplats

 

Vi var ut och åt också plus att vi var ner i Enköpings hamn för att fota men det skriver jag om i ett annat inlägg. Sen såg vi en film i 3D hos sonen innan vi åkte hem nöjda och belåtna. Det är alltid kul att träffa min son och det känns helt fantastiskt att vi bor så nära varandra nu. Min ungdomsväninna ringde mig i dag då vi var på väg. Hon tipsade mig om att dom sänder Jerry Williams The Farewell show  i dag på SVT play. Det finns redan två avsnitt inne redan så jag kan se det när jag vill på laptopen. Nu önskar jag er en härlig kväll så här i slutet på påsken.

 

                                animated-hug-image-0079

 

#Son #Svartkärrets #Möbler #Solglasögonen #Vassilis #Båtar #Uppställningsplats

 
 
Veiken

Veiken

2 april 2018 21:32

Trots is och kalla vindar ser det väldigt behagligt och vårlikt ut. Mysigt att du och din son bor så nära varandra. Kram

http://veiken.se

Malin wiper

3 april 2018 07:22

Det var verkligen mysigt i går. Vi hade 35 mil att åka förut till min son så det känns fantastiskt nu att ha så nära

Ha en jättefin tisdag
kram
Malin

 
Anneli

Anneli

3 april 2018 01:23

Vilka härliga bilder o musik. Man kunde riktigt drömma sig bort där en den rogivande musiken. Har nog aldrig hört nåt med honom så jag får lyssna på det nån dag..
Dröm Sött. Kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 april 2018 07:23

Vad kul att du tycker det. Vi hade en toppendag. Jag visste om musikern på grund av att han samarbetat med Vangelis

Jag drömde jättesött i natt ;) och vaknade rätt pigg

Ha en jättefin dag
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards