Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 november 2017

Östanbro Cruisin' Café del 1

Av Malin wiper - 4 november 2017 14:30


  

Tyvärr var det svårt att få bra bilder i mörkret och även inomhus men jag har försökt att fixa dom så gott det går. Vi var på Östanbro Cruisin' Café i går och här ser ni Joakim stå utanför Babibas och hans hus och grilla hamburgare. Det var så pass varmt så det funkade. 

 

                                                  


Bodum grillverktyg


  

Dom har en fantastisk grill där det ryms många hamburgare åt gången och Joakim är ett proffs på detta och dom är dom godaste hamburgarna jag ätit och det vill inte säga lite för en som varit med så länge som mig. Dom är stora men rätt tunna och det gillar jag. Sen är dom så bra kryddade och råvarorna är av lyxig variant och stekta precis lagomt


  

Baiba hade lagt upp dom goda hamburgerbröden så snyggt i papper och sen är det bara att fylla hamburgarna med det man gillar. Allt står på ett bord inomhus och det finns massor av såser, lök, sallad, ost mm att fylla hamburgaren med. Min svåger tyckte också att dom var supergoda så vi bara satt och njöt


 

Här fotar jag svågern med sköna Baiba. Det är så häftigt för man sitter och myser i en inbyggd buss från 1963. Som ni ser på bordet så har vi verkligen förlustat oss

 

      

Tre "Musketörer" lite 1960-tals suddiga man jag tar med den ändå..  

 

                                                         

 

   

Det är så läckert och retro överallt så man hittar nya detaljer varje gång man är där

 

 

Här hade det kommit lite folk som satt och myste och pratade sen är Baiba och Joakim så uppmärksamma så dom går omkring och pratar med folk så det blir så trivsamt. Jag är ju själv lite blyg för vi känner ju knappt nån eftersom vi är relativt nyinflyttade i Västmanland. Klicka här för att se hur vi halkade in i detta. Så kan det gå om man åker omkring med bilen på mindre vägar             

 

Klicka här för att se när vi var dit 29 juli. Klicka här för att se lite mer. Klicka här för att se ännu mer. Klicka här för att läsa om paret Baiba och Joakim i en tidning 

 

  

Sen började mittenborden fyllas också. Det är spotlights överallt och en del går efter musikljudet. 

 

      


Jerry Lee Lewis med Great Balls Of Fire. Jag har ju träffat och sett hans syster Linda Gail Lewis hos  Karlssons på Kajen i somras och hon har också sån energi och musikalitet

 

   

Det är ju så läckert och det verkar som många i dom nya generationerna dras till 1940-1960-talsstilen


  
Både min man, hans bror och jag gick loss på flipperspelen och när man hållit på ett tag så blir man bättre på detta. Nu får jag inte plats med mer här så det kommer en del 2 också. Min man tog lite bilder men bara några går att få till.         

 

 

Fortsättning följer..........................

 

 

#Östanbro #Grilla #Hamburgare #Baiba #Musketörer #Retro #Joakim #Mittenborden #Jerry #Flipperspelen

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards