Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 september 2017

Arbetsstol, fotstöd och Aretha Franklin

Av Malin wiper - 28 september 2017 08:45



          

Eftersom jag har så många problem med kroppen så var jag tvungen att köpa mig en bättre arbetsstol. Jag provade olika modeller på IKEA och bestämde mig för den ovan som kändes jättebra och  i och med att jag kan ändra höjd på stolen så kommer jag rätt i höjd och förhoppningsvis blir inte nacken påverkad lika mycket. Stolen går under namnet "Renberget" Tyvärr blev bilderna gryniga för jag fick inte in tillräckligt med ljus i datorhörnan

 

Klicka här för att se en bättre bild på arbetsstolen. Den kostade bara 449 kr. Nu har både min man och jag nya arbetsstolar 


 

 

                                                                     


Seven Oaks

 

 

 

Min man och jag köpte oss även varsitt fotstöd också som underlättar och det kan man vinkla som man vill 

 

     

 

Så här såg stolen ut som jag satt på förut. 

 

        animated-chair-image-0001                  animated-chair-image-0001                    animated-chair-image-0001                     animated-chair-image-0001      

          


Aretha Franklin med Think (feat. The Blues Brothers) från 1980. 

      

Nu önskar jag er en dag med bra tankar och en kreativ hjärna. Min man skall till läkaren i dag för årlig kontroll av sin diabetes sen skall vi ta en promenad. Jag har lagt upp ett schema för aktiviteter så man inte blir sittande vid datorn för länge. Kram från Malin


#Arbetsstol #Fotstöd #Aretha

 
 
Amor

Amor

28 september 2017 11:04

Hej
Ni har bästa kunskapsplats och fotografi.
hälsa din man också
lycka till
Amor

http://ergohjalpmedel.wixsite.com/sweden/blogg

Malin wiper

28 september 2017 12:48

Tack snälla Amor ;) för dom orden. Jag var tvungen att åka tillbaka och byta arbetsstolen för den gav lite för dåligt stöd för min ländrygg när jag suttit en stund. Nu har jag köpt en som är stabilare mot ryggen så jag sitter mer rak. Visar den i bloggen så fort jag hinner.

Min man hälsar tillbaka

Kommer in på din sida senare

Ha en härlig höstdag
Hälsning
Malin

 
Annelie

Annelie

28 september 2017 22:49

Detta fotstödet har jag också,, det är kanon. Bra nu också när jag samlar på mig såppas mycket vatten (även fast det är mycket bättre nu med medicinen, men inte helt bra),,, så jag har vänta på det, sitter alltså med kortsidan mot mig och sen sitter jag och gungar på det,, så jag får lite cirkulation i benen.

Ha nu en jättefin fredag.. // Kramar om Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

29 september 2017 08:21

Det låter jättebra. Tyvärr fick jag byta stol och då funkade det inte med fotplattan. Jobbigt att du samlat på dig vatten. Hoppas det börjar funka med din medicin snart

Ha en jättefin fredag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards