Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 mars 2017

Vegetariska burgare och biffar.

Av Malin wiper - 28 mars 2017 08:00

                                  

   


  

I går åt vi upp resten av dom vegetariska burgar/biffarna som vi köpte när sonen och hans vänner var hit på lunch. Hans vänner och vi åt kyckling med tillbehör.  Min son blev vegetarian för ett tag sen. Jag känner nu för att göra egna vegetariska biffar också som man kan frysa in och ta upp. Vi äter själva vegetariskt emellanåt och dom är så goda numera motför förr. Till burgarna åt vi buljonkokta rotsaker och en sås på grädde, purjolök och god kryddning. Det behövs ingen mjöl i grädden utan man kokar bara ihop den lite så den tjocknar


  

Jag tyckte bäst om dessa som är Lemon Masala burgare från ecco gourmet

 

 

Global


  

Min man däremot tyckte bäst om dessa Hampa biffar från ecco gourme som såg ut som höga "puckar". Vi tyckte båda sorterna var goda men hade varsin favorit. Dom är dessutom veganska och glutenfria

 

                        


Lemon necklace

 

Klicka här för att få ett recept på "Rotfruktsplättar" Dom är otroligt goda och man kan utesluta kassler som skall vara till och bara lägga till nån vegetarisk biff eller sallad. Klicka här för att få receptet på en jättegod vegetarisk lasagne

 

Fools Garden med Lemon tree. Fools Garden bildades 1991 och är en popgrupp från Tyskland. De hade denna hit 1995. Bandet släppte en greatest hits samlings album i oktober 2009. Albumet High Times innehöll femton låtar, inklusive ett tidigare outgivet spår. Vädret skall tydligen bli sämre så passa på att njuta och ha en skön dag.      

 


#Vetetariska #Lemon #Hampa #Rotfruktsplättar #Fools

 

 
 
Annelie

Annelie

28 mars 2017 09:21

Härligt för alla vegetarianer att det har kommit mer mat på fronten för de också.
För alla kan / har inte tid att fixa maten själv, utan kanske vill ha färdigmat att köpa.

Vegetarisk mat är gött,,, jag har själv varit i femmanhuset i Göteborg tre gånger och ätit på en vegetarisk buffé restaurang.

Må väl och ha en trevlig dag vännen.. // Disiga Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 mars 2017 10:45

Precis så är det. Vad jag blir nostalgisk när du nämner Femmanhuset. Dit var jag ofta när jag bodde i Göteborg. Jag har ätit vegetariskt där 2005 då vi bodde på Scandic hotell. Fick ta över hotellrummet efter systern och svågern som blivit sjuka.

Må väl själv och ha en toppendag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards