Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 mars 2017

Ankis Fyndbod i Kolbäck!

Av Malin wiper - 2 mars 2017 16:00

  

Min man hade kollat upp på nätet över alla second hand och loppisar. Han hittade då en som som ligger i Kolbäck bara 6 km från där vi bor. Den heter Ankis Fyndbod.              

                                      


  

En ursnygg retroklocka som fanns där. Nu har vi så många klockor så jag mostod frestelsen. Det var flera lokaler i butiken med hur mycket saker som helst och väldigt variernade. Stämningen var vänlig och glad men jag kunde inte fota så mycket för det kom in folk hela tiden så det är en populär second hand                 

 

   

Vi kunde ändå inte motstå denna klocka i form av en mjuk kudde. Den funkar jättebra och vi skall ha den på toaletten som en uppseendeväckande detalj. Hör och häpna! vi fick den för 20 kr.  Klicka här för att se klockkudden i vit färg. Den finns inte längre att få tag på                

 

 

  

Jättesnygg färg på denna gamla telefon. Numera är dom snygga som inredningsdetaljer                        


  

Tre häftiga ramar med färgstark insida 

  

Köpte även två retroburkar som jag skall förvara nåt i. 


  

I ett rum fanns det massor av gardiner och resväskor mm. jag behöver bara köpa gardinkappa till köksfönstret för i vardagsrummet har vi en som vi kan ha tills vidare. I sovrummet kom vi på att det blev sånt fint ljusinsläpp så där skall vi inte ha nån gardin alls. Vi kommer istället att hänga upp samma som vi hade i sovrummet i förra lägenheten. Ett hängande hus med värmeljus i som jag fick av min bloggvän Annelie för några år sedan. Dessutom är det en balk ovanför fönstret som gör att en gardin skulle komma så långt ner på fönstret och det blir inte snyggt 


  

Ett annat gammalt retroskåp för butik där man hittar tofsar och annat


  

Här ser ni den fina järnvägsstationen i Kolbäck. Kålbäck ligger bara 6 km från Hallstahammar och är ett litet samhälle men som dom har både café och andra verksamheter. Kolbäck i sydöstra Västmanland är en tätort i Hallstahammars kommun. I Kolbäck finns metall- och verkstadsindustri. Kolbäcksån flyter genom samhället 

              

 

Klicka här för att komma in på Kolbäcks hembygdsförening. Klicka här för att komma in på Kolbäcks gästgivaregård. Klicka här för att läsa mer om Kolbäck. Klicka här för att se lite gamla bilder från järnvägsstationen

 


Otis Redding med sitti'n on a dock of the bay. Otis Redding föddes 1941 i Dawson, Georgia (men växte upp i Macon, Georgia). Han dog redan 1967 i en flygolycka. Han var en amerikansk legendarisk soulsångare. Han var ett av de största namnen inom soulen på 1960.talet 

 

 

 

I dag har vi gjort av med lite pengar för vi hittade både en soffa och en gavel till nya sängen. Vi köpte detta på Hallsta Möbler outlet här i Hallstahammar. Vi dök på demoexenplar så dom var många tusenlappar nedsatta i pris. Vi får allt hemkört men inte förrens nästa onsdag eller torsdag. Vi måste ändå rensa vardagsrummet innan dess så soffan ryms..  . Jag visar allt i ett annat inlägg. All trötthet börjar komma nu efter flytten och vi har gått och lagt oss vid 21.o0 tiden varje kväll  och det är ovanligt. Solen har skinit hela dan i dag så det känns lite vårlikt. Ha en skön vårkväll



 

#Kolbäck #Ankis #Retroklocka #Telefon #Ramar #Servettställ #Retroburkar #Gardiner #Lådor #Tofsar #Magnet #Järnvägsstationen #Otis

 
 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

2 mars 2017 22:21

Hej!
Det verkar vara roligt i Hallstahammar.Och mycket skojigt att fynda fina saker.Så roligt det blir att fira p[sk p[ ny ort.Kolbäck känner jag ganska bra till.Paret Jackson,kortet jag hade på.var min dotter Christina och hennes man.Han fyllde år.Kram,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

3 mars 2017 07:46

Ja du det är mycket att upptäcka här. Vad roligt detta med kortet på din dotter

Grattis på födelsedagen

Ha en skön fredag
kramar

 
Åke

Åke

4 mars 2017 04:01

Nalle Puh är för go :) Jag hotar inte någon frukost :) Så kul med loppis...

http://www.nacka144.se

Malin wiper

4 mars 2017 09:15

Det är han verkligen ;) Det är bra det ;)

Loppis och second hand gillar jag till tusen. Alltid kul att hitta bra fynd och det är ju även bra för miljön med återvinning

Ha en fin dag
hälsning
Malin

 
Annelie

Annelie

4 mars 2017 17:45

Hihi,, ni är redan ute på er upptäcksfärd,,, skoj att se något annat.
Blir också sugen på att flytta... *fniss*
Jag skulle kunna tänka mig att flytta åt Örebro-hållet.
Ja, helst hem till Värmland då, men där finns inga jobb :o((

Fina saker ni köpte er..

Men, vad inte denna retro-klockan väldigt dyr, eller ligger de på dessa priserna..??

Ha nu allra bäst.. // Kramen Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 mars 2017 17:59

Vi har rätt nära till Örebro och vi bodde i början av 1990-talet i Hällefors och hade bara några mil till Örebro. Det var en fin stad där det fanns mycket att se och göra.

Tråkigt att det är ont om jobb i Värmland. Vi har lite vänner där så nu kan vi träffas

Ja du vi köper lite eftersom men nu har vi gjort av med lite för mycket pengar.

Menar du retroklockan i köket som vi köpt förut? den med olika färger. Den är säkert dyr från början men vi har ju köpt den på second hand endast för 50 kr. Eller menar du den runda med röd kant som vi köpte här på second hand? Den har vi inte nån användning av nu eftersom vi redan hade en. Den kostade inte heller så mycket utan 100 kr fast den var ny

Ha det allra bäst själv också
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards