Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 januari 2017

Ovako, Sandens, second hand och en njutning på Kapris

Av Malin wiper - 20 januari 2017 17:45

  

När vi nästan var framme i Jönköping i dag så såg vi denna bil med texten Ovako. Vi arbetade på Ovako Steel i Hällefors i 2,5 år innan dom drog ner kraftigt på personal på grund av att dom la ner stålverket. Stålverket flyttades till Kina. Valsverket är kvar i Hällefors. 


 

Vi tog en fika på Sandens Konditori och drog till med en lite större sockerfri kaka. Så mätt som jag blev på denna kakan har inte hänt förr så min magsäck börjar krympa ihop. Förut när jag åt smörgås och vanliga kakor så ville jag bara ha mer men nu är jag jättenöjd och mätt på bara en sockerfri kaka. Det känns helt fantastiskt men jag vet att om jag skulle äta en smörgås eller vanlig kaka så är det kört så det riskerar jag inte. 


  

Vi tog även en tur till Röda Korsets second hand på Klostergatan och där hittade min man en trådlös datormus i oöppnad förpackning för endast 40 kr. 


  

Ett par färgstarka boxningshandskar låg i ett fönster och priset var 120 kr.

 

                boxing gloves - GIFMANIA


Dom har blivit väldigt duktiga på att dekorera snyggt på Röda Korset i Jönköping. Här en gammal vinyl LP med musik med Benny Goodman i ett fönster


En låt med Benny Goodman. Benny Goodman föddes 1909 i Illinois, och han dog 1986. Han var en berömd amerikansk klarinettist och orkesterledare under storbandseran och senare swingperioden, då "King of Swing" blev hans hederstitel. Han gjorde även uppmärksammade soloframträdanden vid konserter med klassisk musik. Han var bara 11 år då han börjad spela klarinett och uppträdde professionellt redan som 13-åring        


 


Det var ett skärp/bälte jag var ute efter i dag eftersom byxorna glider ner..  . Vi var på jättemånga butiker och kollade men min midja är tydligen den tjockaste i landet..  När jag drog upp byxorna till midjan som jag inte kunnat göra förut så räckte ändå inget skärp till. Smala handleder och tjock midja, inget stämmer. Till slut hittade jag ett jättefint skärp på Kapp Ahl som var nedsatt från 149 kr till 79 kr. Det bästa var att det är elastiskt så det blir inte så stumt.  Märket på skärpet är Hampton Republic   

 


 


Vi åker inte ut lika mycket som förut så i dag tog vi en festdag och drog till med gourmélunch på Kapris. Vi åt schweizerschnitzel med en helt fantastisk sky och snitzeln var nog den godaste jag någonsin ätit i mitt liv. Den var knaprig och inuti fanns fyllning av skinka ost och nåt annat. När man äter där så blir det helt tyst för man njuter så man får gåshud. Tyvärr så kan ju inte jag äta upp en hel portion nu så jag fick bara i mig 75% av snitzeln, sallad och en halv potatis, sen var jag tvärmätt. Det serveras kaffe och jättegoda hemgjorda kakor efter maten men det får jag avstå ifrån i dagen läge

 

   

Salladerna som man äter före är också extra goda och denna gång hade dom även strimlat kålrot och det var en höjdare. Detta är min mans salladstalrik med både oliver, sallad med ananas, och en underbar dressing.

 

Klicka här för att se när vi var dit första gången och läsa lite om Hassan Roshandel som driver stället. Han har varit med i Sveriges Mästerkock. Klicka här för att se när vi var dit och åt 28/10 2016. Nu hoppas jag ni har en fin fredagskväll att se fram emot. Vi skall bara softa och mysa i det lilla.          


#Ovako #Sandens #Röda #Datormus #Boxningshandskar #Benny #Skärp #Kapris  


 
 
Annelie

Annelie

20 januari 2017 19:56

Ååååå,, schnitzel som är såå gött.
Jag gillar inte trådlös mus till datorn, hade det en gång, men jisses vad batterier den åt.

Va, jag visste inte ens att ni mist din svärmor... *beklagar verkligen sorgen*
Är det länge sedan..??

Snyggt bälte du köpte dig..

Ta hand om er.. // Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 januari 2017 08:06

Allrahelst då den är så god som denna. Jag har trådlös mus och den har funkat jättebra

Hon gick nyligen bort 88 år gammal. Tack för din omtanke. Det var ca 1 månad sen. Nu är både min man och jag föräldrarlösa och det känns så sorgligt så sorgen så jag får gråtperioder. Det känns tomt

Bältet är jättebra och lagomt tjockt

Ha nu en härlig lördag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards