Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 januari 2017

Live Aid!

Av Malin wiper - 11 januari 2017 09:00

 


Jag fick låna denna musikdokumentär av min son som vi inte hann se färdigt när vi var hos honom i julas. Det är Live Aid som var en välgörenhetskonsert som ägde rum lördagen den 13 juli 1985. Tillställningen organiserades av Bob Geldof, sångare i Boomtown Rats, och Ultravox-sångaren Midge Ure. Allt som kom in i pengar gick till svältkatastrofen i Etiopien. Det anordnades två konserter en på Wimbley Stadium i Londom med en publik på ca 72000. En på JFK Stadium i Philadelphia  med en publik runt 90.000 Det samlades in ca 1,5 miljarderkronor i 

 

                                       

 


Queen med Freddy Mercury i toppform från Live Aid, med några av dom låtarna dom spelade där. Det satt vi och njöt av till hemma hos sonen. Queen var överlägset bäst och gav järnet.

 

         

I dag kommer min man hem på eftermiddagen och det känns toppen. Det är inte ofta vi är borta från varandra mest då vi legat på sjukhus eller att en av oss åkt och hälsat på föräldrar ensam. Längre fram i januari är det dags för begravning av min svärmor och då får vi se om min rygg tillåter att åka den långa resan med olika färdmedel och stolar. Jag måste bestämma i sista minuten. För ländryggsbesvär så är resor värst eftersom det blir sämre ju längre man sitter. Det är lite pudersnö utanför fönstret och nollgradigt. Nu skall jag göra iordning mig och ta en tur till centrum för att handla lite så jag kan laga till nåt gott som Mr T och jag skall äta i kväll.          

 

 


#Musikdokumentär #Aid #Bob #Queen 

 
 
Morsan

Morsan

11 januari 2017 13:06

Det skulle behövas sådana galor även idag, med tanke på den stora flyktingkrisen som råder i dagsläget. Världsartisterna på 80-talet verkar ha varit mer engagerade i det som hände i omvärlden på den tiden än vad de är numera. Däremot så tycker jag att vi ser flera hjälpgalor här i Sverige än förr, men jag kanske minns fel? Och förhoppningsvis så sker dessa insamlingsgalor i flera länder än här, bara att vi inte hör talas om dessa. Viktigast av allt är att de pengar som samlas in går till dem som behöver det.
Kramis! ❤️

http://https://kaffemedmorsan.blogspot.se

Malin wiper

11 januari 2017 13:38

Håller med dig och jag tycker det är för lite av dom också ute i världen. Både 1970-1980 talet var mer engagerat men då hade inte datorerna och annat intagit vårt liv. Det finns inte den rätta orken att gå ut och demonstrera heller. Inte lika mycket som förr

Ingen skall behöva svälta eller fara illa i världen men tyvärr så ser det inget vidare ut nu.

Ha en skön dag
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards