Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 mars 2016

Ola Magnell!

Av Malin wiper - 27 mars 2016 19:00




Ola Magnell är på ropet igen läste jag om i Aftonbladet. Han har nyss fyllt 70 år och jag lyssnade mycket på honom förr men nu har en ny generation upptäckt honom. I klippet ovan framför han aukustiskt "Livet är en cykel"

 

     

Walking chair


Klicka här för att komma in på Aftonbladet och läsa om honom. 2010 drabbades han av en stor hjärtinfarkt och han har även en obotlig ögonsjukdom. Han har som oss andra i den generationen blivit en "Fattigpensionär" och en del får bara ut 8000 kr/månad och fattigdomsgränsen är under 11.500 kr så det känns som man blivit bestulen på pengar man avstått i lön under ett helt arbetsliv. Det gör mig verkligen förb...nad. Därför måste Ola Magnell fortsätta att turnera utefter vägarna än om han hade velat trappa ner och det är han inte ensam om.

 

    

 



Den här låten  "Påtalåten" ger mig nostalgivibbar. Den fanns på en LP som jag nästan spelade sönder under 1970-talet. Ola Magnell föddes 1946 på Skälby gård i Kalmar och han är en svensk sångare, låtskrivare och gitarrist. Han skivdebuterade 1974 med LP:n Påtalåtar. Han brukar räknas till "Proggrörelsen även om han inte tillhörde denna rörelses mest politiska gren. Klicka här för att komma in på en sida som heter "The Musical Box" och läsa om ett bortglömt album

 

 

 

 

Min man kom hem 13.30 efter att ha lämnat bilen på Hertz och det gick jättebra. Det var en dieselbil så det lilla vi åkte kostade inte mer än 16 kr. Nu är vi billösa tills nästa vecka och det känns lite instängt. Ha en skön påskkväll..  

 

 

Bilar i choklad från Le Chocolatier

 


 

#Ola #Cykel #Påtalåten #Hertz

 

 
 
Ingen bild

-Nena-

28 mars 2016 00:12

Kul när den yngre generationen börjar lyssna på det som var poppis förr.
Jag lyssnade på en grupp när jag var ung som min äldsta dotter nu varit och dansat till så det är lite kul tycker jag.
Min dotter som för övrigt ska på hundutställning i Vaggeryd i slutet av april =)
Ha en skön fortsättning
Kram

Malin wiper

28 mars 2016 10:10

Min son och jag har nästan samma musiksmak och tänk så många yngre som lyssnar till The Rolling Stones och även klassisk musik från 1800-talet. Den musiken som kom när jag var ung verkar vara tidlös

Vad kul att din dotter kommer till Vaggeryd. Visste inte att det skall bli hundutställning här.

Ha en fin annandag påsk
kram

 
Ingen bild

-Nena-

28 mars 2016 11:52

Det är en officiell utställning för renrasiga polarhundar Lördagen den 23 april 2015
Plats: Vaggeryds friluftsgård

Min dotter ställe ut en väns Sibirien husky 😊





Malin wiper

28 mars 2016 12:12

Vad roligt det låter. Skall kolla om det står nåt i våra tidningar. Friluftsgården vet jag vart den är

Såna hundar som är så fina. Hoppas det går bra för henne

kramar

 
Carita Liljendahl

Carita Liljendahl

28 mars 2016 13:10

Nej då - 8000 kronor i månaden är inte mycket :-(
Många gånger tror vi kanske att dagens artister och forna sådana har gott om pengar, men så är det ju inte.
Kram till dig!

http://debutsky.wordpress.com

Malin wiper

28 mars 2016 15:22

Det är verkligen inte mycket att leva på när hyrorna är så dyra och allt annat som skall till. Får inte ihop den ekvationen

kram tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards