Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 mars 2016

Linus Bilbärgning i Jönköping!

Av Malin wiper - 22 mars 2016 14:16


  

Här står nu vår "Lilla röda" som vi inte lyckades få igång alls i dag. Då sa jag till min man att vi får nog bärgat bilen på vår försäkring. Då ringde han till försäkringsbolaget och dom sa att försäkringen är en plusförsäkring så det ingick. Det kändes väldigt lättande och sen var det bara att vänta en stund tills bärgningsbilen kom så vi fick den fraktad till Sannelius & Hegg Bilservice AB


  

Här har nu Linus Bilbärgning kommit så min man gick ut för att möta upp. Vi har haft dom förut när vi blev stannande på en motorväg och dom är jätteduktiga och även trevliga    


  

Bilbärgaren försökte först ett tag att få igång bilen men det hjälpte inte. Sen sprutade han lite olja och andra medel i låset men det funkade inte heller    


  

Då var det då dags att få bilen på flaket för bärgning till verkstan

 

  

Killen kunde sin sak så bilen var snabbt på flaket och min man följde med till verkstan och han hade tänkt gå därifrån hem men fick skjuts av den trevlige killen

 

                     

                       Gif platjes

       


  

Jättetjusig bärgningsbil dom har. Ren, fräsch och välskött.

 

  

Jag filmade allt från fönstret när bilen åkte på. Vi hade planer för en av påskdagarna men om inte bilen blir klar på verkstaden så får vi skjuta fram detta tills nästa vecka om det inte ingår en hyrbil i försäkringen, det skall vi nu ta reda på. Synd att dom inte har hyrbilar i Vaggeryd.


I dag har jag promenerat runt lite i samhället och fått lite ärenden gjorda men har inte hunnit så mycket som jag tänkt men det kommer en dag i morgon också. Det kommer ett tidsinställt inlägg lite senare på eftermiddagen. Hoppas ni har det bra kära läsare.

 


#Röda #Linus #Sannelius

 
 
Carita Liljendahl

Carita Liljendahl

22 mars 2016 17:25

Oj oj kära lilla röda bil! Jag vet hur det känns!
Och humor hade du fått med i inlägget också :-)

http://debutsky.wordpress.com

Malin wiper

22 mars 2016 17:40

Ja du man vet inte om man skall skratta eller gråta ibland för vi var inte beredda på detta.

Ha en fin kväll
kram

 
Skrivmoster

Skrivmoster

22 mars 2016 17:44

Så trist .. det är alltid extra utgifter med bilar och dessutom så kan det kosta skjortan om det vill sig illa. Hoppas det är något enkelt fel och att ni snart har den tillbaka och till hyfsat pris.
Ha det så bra i påskveckan! Kram

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 mars 2016 18:45

Vi har ju nyss kostat på den många tusenlappar så det känns inget vidare. Den börjar bli lite gammal nu därför kommer allt på en gång. Tack för omtanken vännen. Det kanske inte blir så dyrt, man kan alltid hoppas

Ha det bra själv i påskveckan
kramar

 
Hebbe

Hebbe

22 mars 2016 18:07

Oj det var ju taskigt att Suzukin inte vill vara med idag,,hoppas dom får ordning på den fort..Jag tocg ju ca 75 bilder på barnen,så det blev 15 st sparade till detta collage.Det är kul att fota barn..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

22 mars 2016 18:44

Ja du vi är så rädda för att inte kunna ha bil längre för man blir mycket friare när man kan åka ut spontant. Härligt numera när man kan ta många bilder, förr kostade det mycket att framkalla. Bilderna du tagit är jättefina.

Ha en fin kväll
kram

 
Annelie

Annelie

22 mars 2016 20:33

Håller tummen för att det är ett lättvindigt fel, så det inte blir så kostsamt plus att ni får den innan påsk.

Kramen Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 mars 2016 07:57

Tack för dina hållna tummar det kan behövas

kramar

 
Ingen bild

Rebecka

23 mars 2016 08:43

Malin, det finns hyrbil i Skillingaryd hos Magnus bil tror jag :) Ett tips om det ingår i er försäkring! Kram

Malin wiper

23 mars 2016 09:46

Tack snälla Rebecka för att du talade om detta för oss. Vi visste inte om detta men nu skall vi höra om hyrbil ingår i försäkringen. Tror det för vi har plusförsäkring

Du är för gullig

Ha en toppendag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards