Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 mars 2016

Salong Hon & Han och lite hustle.

Av Malin wiper - 11 mars 2016 11:45


Här satt jag och väntade på min tur hos frissan med en tidning att läsa i onsdags. Det är så fint på friseringen, dom har gjort om några gånger genom åren jag varit kund. Nu är det extra fint med deras snygga ridå bakom möblerna  och den fina cafédelen med mysbelysning. Deras ridå har jag som header längst upp på bloggen. Salong Hon & Han Frisör Interiör  


  

En påsklåda med massor av bra saker nedpackade i. Dessa lådor som dom har saker i själva är jättesnygga och annorlunda

  

Denna gång blev jag klippt av Evelina som ni ser ovan. Min mormor hette Evelina och det är det vackraste namn jag vet. Både hon och Sandra är så fina, skickliga och trevliga tjejer..   Gillar Evelinas blus som påminner om en jag haft när jag var smal, fast hennes är uppgraderad till 2016. Jag lät henne klippa nästan 3 cm för håret växer så fort

 

         


Klickbilder på några olika frisyrer jag haft genom åren, men det finns många fler. Bild 1 är från i onsdags men då tog jag ingen styling eftersom jag skulle hem direkt och tvätta håret. Det är inte så rött som på bilden för jag sitter mitt i ljuset. Bild 2-3 stylad och olika färger. Bild 4 innan jag blev helt ljushårig. Bild 5 jag på 1960-talet i en rolig frisyr där det är så sprayat nedtill så håret rör sig över huvudtaget inte nåt, ser lite ut som Leila i Star Wars. Där har jag min naturliga mörka hårfärg 

 

        

Bild 1 jag en sommar nere vid Tändsticksområdet. Bild 2 jag i hästsvans på en svarvutbildning på datorstyrda svarvar. Bild 3 jag i långt hår a´la 1970-talet. Bild 4 med min son i 1980-talsfrissa

 


Van McCoy med The hustle. Den dansen har jag också prövat på. Det är en dans i 3/4-takt som dansas till disco och pop. Den kan dansas som både pardans och formationsdans. Dennna sång The Hustle av Van McCoy  gjorde dansen mycket populär. Han dog 1979 endast 39 år gammal. 1975 flyttade jag från Sundsvall till Göteborg. Dans var som en hobby för mig så jag har rört på mig mycket genom åren  


    

Nu har jag tvättat håret och är jättenöjd med klippningen. Numera stylar jag det med den nya plattången jag köpte hos dom. Den går att locka med också så jag böjer håret lite utåt och är jättenöjd med plattången där man även kan välja hur hög värme man vill ha. Den skadar inte håret som min förra började göra.



  

Vi har nu över 10 grader varmt i solen så jag kan nog inte låta bli att åka ut lite i dag. Njut och ha det bra.  


#Salong #Påsklåda #Evelina #Frisyrer #Plattång

 
 
helga

helga

11 mars 2016 16:34

Vad kul med en frisyrkavalkad! Trevlig helg!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 mars 2016 18:13

Ja du man har gått igenom en del under årens lopp

Ha en skön helg själv
kram

 
Annelie

Annelie

11 mars 2016 20:55

Vad skoj att se de olika frisyrerna du har haft.
Sen måste jag säga,,,, jisses så lik dig din son är på denna bild.

Trevlig Helg.. // KrameliKram Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 mars 2016 08:54

Ja du och ännu fler frisyrer har jag haft. Håller med dig jag är väldigt lik min son på 1980-talsbilden ;)

Trevlig helg tillbaka
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards