Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2015

Cousin Joe och lite vindsrensning...

Av Malin wiper - 13 augusti 2015 14:00



  

Nu när jag går på minnenas allé och rensar upp i vindsröran så hittar jag massor av sånt jag letat efter. Här en bild på när jag träffade musikern Cousin Joe utanför konserthuset i Göteborg. Jag och min autografkompis stod där rätt länge och stampade och undrade om han aldrig skulle komma ut från byggnaden. Till slut kom han ner för trappen och han var både charmig,väldigt trevlig och tillmötesgående. Han signerade en LP-skiva åt mig, jag var överlycklig.  Jag visste inte att han redan då var 70 år gammal, hade han levt i dag så hade han varit 108 år. Han dog 1989 i en ålder av  81 år i sömnen  av naturliga orsaker. Det är otroligt att jag fått träffa så många fantastiska musiker på 1970-talet och även lite senare. På bilden hade jag långt mörkt hår, en beigegul manchesterjacka och en lång hemstickad halsduk.  

 

 

Han var en amerikansk blues, jazzsångare och pianist som föddes i Wallace, Lousiana, USA. När han dog så bodde han i New Orleans. Klicka här för att läsa lite mer om honom. Det kom många stora blues- och jazzmusiker till Göteborg under 1970 talet och det fanns härliga klubbar att gå till där man bara diggade och njöt av atmosfären och dessa färgstarka musiker som gick ut bland publiken och spelade så taket nästan reste sig. Dessutom var det inte lika dyrt att gå ut och man behövde inte vara uppklädd till tänderna. 

 

 

Gallery 

 

  

Han skrev sin autograf även på hans programsida. Klicka här för att höra ett liveklipp med honom från 1984 

 

   

Detta är fjärde lådan jag rensar i men nu börjar jag nå botten på den. Jag har haft bättre ordning men vi har flyttat 2 gånger på bara några år så det har blivit lite rörigt. Det är otroligt svårt att veta vad man skall spara och vad man skall slänga så det gäller att tänka efter lite. Jag fick lite inspiration av min son för han hade gjort en minneslåda och så har jag också gjort. Man lägger ner speciella minnen i lådan som sen efterkommande kan gå igenom. Nu får jag vänta några dagar innan jag kan fortsätta rensa för jag kände att ländryggen tog lite stryk så jag fick lägga på en isgelépåse. Jag kom inte heller ut som jag hade tänkt för detta tog lite tid och sen fick jag en massa telefonsamtal. Jag vill inte riskera helgen då vi har planer. 

 

 

Vi har två såna här förvaringslådor i trä som vi köpt på IKEA för några år sedan. Dom kan man även måla, tapetsera mm på men vi har dom som dom är och en har vi på vinden och en nere som min man har sin cpap apparat i för han har sömnapné. Dom är väldigt rejält gjorda och kostar 99 kr/st.  

 

   

Jag fick ihop en hel papperskasse till Frejas Bod Second Hand. Både med kläder och lite annat 

 


En annan version av The Boxer med Mumford & Sons     

 

 

#Cousin #Konserthuset #Göteborg #Vindsröran #Förvaringslådor #Mumford

 
 
Ingen bild

Skrivmoster

14 augusti 2015 10:29

Här har du en till som har mycket att rensa upp men inte kommit till skott .. sen fastnar man lätt där i minnen. Bra idé med minneslåda!

Så fin du är på bilden där du får autograf. Jag vet inte om jag skulle ha vågat fråga ... sen visste jag inte heller vem denna artist var. Så upplyst är jag :( Kram och ha en fin helg med era planer! :)

Malin wiper

14 augusti 2015 11:05

Ja du man har svårt att komma till skott när det gäller rensning. Tack! man var ung och skön en gång i tiden ;)

Jag var ute på så mycket under 1970-talet och det var så många bra bluesmusiker i farten både inhemska och från andra länder så det är därför jag känner till dessa legender

Ha en fin helg själv. Snart kan vi nog träffas, får en uppfattning om detta i helgen.

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards