Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 juli 2015

Vårdcentralen i Vaggeryd och Easybeats...

Av Malin wiper - 24 juli 2015 07:15

  

I går hade jag tid på Vårdcentralen i Vaggeryd och det var tur att jag gick dit för dom sista fyra dagarna så har jag blivit sämre igen och haft ihållande värk som flyttat sig hela tiden och jag kände att gränsen var nådd. Sen kom då läkaren ut som heter Jan Mångs, honom har jag haft en gång förut och det har funkat bra. Han sa att om jag går omkring med smärta hela tiden så får inte musklerna vila och då blir man inte bra. Det blir stress och dom får ingen chans att läka ut inflammationen. Därför skrev han ut starkare mediciner i form av Citodon som numera går under namnet: paracetamol/kodein. Sen fick jag en tablett till kvällen som heter Paraflex och den är avslappnande som man får sova. Den behövde jag inte ta i går för  citodonet gjorde att jag somnade som en stock och hade inga mardrömmar så jag vaknade utan ångest. Till Citodonet skall jag även ta en Iprem för dom har olika funktion. Detta koncept skall jag gå på en månad och under tiden röra mig så mycket som möjligt och blir jag inte bättre då så blir jag remitterad för vidare utredning     

 

 

Dom har renoverat väntrummet och köpt nya möbler som är mycket bekvämare  och stolarna dom har nu är väldigt ergonomiskt utformade så dom gör att ryggen slappnar av mer     

 

   

På min mans vänstra sida ser man stolarna som jag själv skulle behöva ha för jag har upptäckt att man får luta sig bakåt för mycket i den jag har nu och då spänner man sig. Skall kolla efter nåt liknande

  

   

Dom har även satt ut ett bord med muggar och vatten och det uppskattas. Jag hade inte fotat om det varit folk i väntrummet men just då var det helt tomt. Det kom folk senare                            

 

 

Jag har inte lika ont nu på morgonen men magen mår inte bra av citodonet och det blev jag varnad för så jag måste äta nåt till tabletten och då kommer jag upp ur sängen direkt. Nu skall jag klä på mig och gå ut en promenad ner mot strandpromenaden och bort mot Linnarbäcken (Stadsparken). Solen sken redan före 07.00 i morse. Ha nu en skön fredag kära läsare. Syrran tipsade mig om att gå på massage för att få övriga ryggen att slappna av. Hade tänkt ringa i dag och beställa tid men alla verkar vara på semester i två veckor till så jag får vänta.      


The Easybeats med Friday on my mind. Det är ett australiskt rockband som bildades i Sydney 1965

 

                       

                           Electical Audio

 

 

#Vårdcentralen #Mångs #Ergonomiskt #Linnarbäcken #Easybeats

 
 
Ingen bild

Kerstin

24 juli 2015 08:58

Så besvärligt Malin. Hoppas att medicinen ger bra effekt. Yoghurt brukar vara bra att äta tillsammans med mediciner som tar på magen.
För mig hjälper värme. Jag slappnar av då i musklerna. Bada varmt i badkar, simbassäng eller helst bastu. Men ni kanske inte har något badhus i närheten. Sköt om dig och hoppas innerligt att känner bättring så snart som möjligt. Kram Kerstin

Malin wiper

24 juli 2015 15:20

Mr T här: Tack Kerstin. Medicinen verkar ha irriterat gallgångarna och magsäcken. Hon har ont och mår illa, orkar inte vara ute på nätet. Det gick inte äta ens yoghurt eller välling så hon lämnar ätandet till imorgon.
Det är bara att vänta ut detta.

 
Aurora

Aurora

24 juli 2015 23:58

mångs har arbetat på Råslätt i många år. han var nog en av de första som inte skrev ut antibiotika titt som tätt. Lite av en föregångare där.

http://aurorasliv.blogspot.se

Malin wiper

25 juli 2015 07:20

Det hade jag inte en aning om. Jag hade själv inte gått på penicillin förrens jag fick en allvarlig förkylning efter min sköldkörteloperation. Före det så var det många år sedan jag hade antibiotika.

Ha en fin dag

 
Liten Uggla

Liten Uggla

25 juli 2015 11:36

Vi har nästan samma inredning i vårt väntrum på vc här i byn :-) Hoppas nu att du blir smärtfri och kan röra på dig så du kommer ur den onda cirkeln. Håller tummarna!
Önskar dig och Mr T en fin lördag! Kram till er båda! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 juli 2015 11:39

Då är det säkert standard. Jag fick hemska biverkningar av medicinen så gallgångarna påverkades. Läkaren sa till mig att inte ta fler och skrev ut en annan medicin men den törs jag inte ta för det var så många och vanliga biverkningar. Läste även på olika forum så nu är man på ruta ett igen :( Jag får ta tag i problemen på nåt annat sätt.

Mr T och jag hälsar tillbaka och hoppas allt ordnar sig

Stor varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards