Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 juli 2015

Kor och ett smiley märke!

Av Malin wiper - 9 juli 2015 10:00

   

  

Efter att ha varit inomhus i 3 dagar så åkte min man och jag ut en tur med bilen. Det blev lite mindre vägar så man fick se lite gammla landskap, kor och lador. Det var jättefint när vi åkte men sen började det störtregna. 

 

   

Vilket liv korna har som bara kan slappa i timtal. I alla hagar vi träffade på så såg korna så välnärda, friska och harmoniska ut

 

     

 

Jag har alltid gillat kor och när jag var barn och var ute på landet så stod jag ofta vid en kohage och njöt av lugnet och naturens under. 

 

   

En ko vid ett träd som såg lite ut som ett lejon i blicken när vi gled förbi. På andra sidan svansen på en annan ko

 

   

Det är många gamla lador utefter vägarna. Tyvärr är alldeles för många av både dom och andra uthus i fallfärdigt skick

 

   

Synd att min kamera är så dålig nu så jag inte kan få fram hur spöklikt detta hus såg ut. Visserligen fick jag zooma jättemycket eftersom jag satt i bilen och i fotoprogrammet gick det inte att göra mer

 

The Piano Guys

 

   

Sen dök vi på denna lada där ägaren satt ett smiley märke upptill och det var humoristiskt gjort så man blev glad. Kul när man dyker på nåt oväntat och en sån här bilutflykt ger ett lugn som man bara hittar utefter dom mindre vägarna. Vi åkte först till en närbelägen badplats men där höll vi på att frysa ihjäl och blåsa bort så vi åkte vidare. Skriver om detta sen         

 

I dag har min man och jag vår andra halvfasta och det har gått bättre än jag trodde. Jag skall inte sticka under stol med att halvfastedagarna är lätta därför ligger man lite lågt då. Dan efter en halvfasta så mår man desto bättre. På söndag kommer dag nr 3. Nu önskar jag er en fin torsdag så här inför en ny helg igen!!!!!!!!!!!

  

   

   


#Vägar #Kor #Lador #Smile #Guys

 
 
Annelie

Annelie

9 juli 2015 11:32

Å jag tycker tvärtom,, tycker kossorna har en sån hemsk blick. men, du hade lyckats att fånga bra bilder på de,,, de är ju lite nyfikna så de kikar ju gärna.

När jag bodde på landet, när Andreas var liten så bodde vi grannar med en familj som bara hade hästar, så det hade vi inpå husknuten.

Plus alla vilda djur.. :o))

Till och med en grävling inne i köket.. :-/

Blåsiga kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

9 juli 2015 11:40

Jag har hört fler som tycker det ;) Tack för att du gillar bilderna

Härligt att ni bodde så idylliskt och fick se många djur, sånt berikar. Fast ingen höjdare med grävling i köket.

Här har vi också blåsigt och lite kallare

Ha en jättefin dag
kramar

 
Anna-Karin

Anna-Karin

9 juli 2015 14:17

Kor gillar jag också att titta på. :) Fina bilder du har tagit, Malin.

Vädret svänger så att jag hänger inte med, känns det som, den här sommaren. Idag har vi plus 13 grader och regn hos mig. Jag sover i alla fall mycket bättre nu igen när det är svalare ute. :)

Kram/Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

9 juli 2015 17:13

Ja du dom är härliga. Roligt att du gillar bilderna än om jag är missnöjd själv :) kameran är värdelös nu så jag får kassera hälften.

Vi har lika kallt här så sommaren kom av sig. Man sover verkligen bättre när det är lite svalare.

Ha en skön kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards