Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 juli 2015

Kahls Kaffe, elskåp och en väska...

Av Malin wiper - 4 juli 2015 12:15

  

Bild från gammal gatudel i Jönköping


I dag vaknade vi badandes i svett kl 10.30...    . Det var lite svårt att sova i går för det var så otroligt varmt. På dagarna går det bra men att sova är värre. Jag fick gå upp och se på tv flera gånger  och att ha fläkt i sovrummet funkar inte för det blir för mycket väsen. Undrar om det finns fläktar som låter lite mindre. När jag skriver detta är klockan 11.30 och det är redan 30 grader i solen. När vi blir klara så går vi ut på en promenad med medhavd fika eller så åker vi till nån närbelägen strand.   

  

   

När vi var till Jönköping sist då jag köpte två topar på Dea Axelssons så såg vi detta elskåp som nån hade målat på så det såg ut som en spis. Det var så bra gjort så sånt kludder kan man stå ut med

 

   

Vi gick sen omkring inne i stan och sökte efter ett ställe med skugga för att ta en kopp kaffe. Då dök Kahls Kaffe upp där dom nu hade några utemöbler och även en bar inomhus. Vi tog en kopp kaffe och tre mörka tryfflar/man. Dom var så otroligt goda så man bara satt där och njöt i skuggan medans folk gick förbi på den lilla kullerstensgatan. Vi köpte även med oss lite godsaker som jag skall skriva om senare då vi har testat. Kahls kaffe finns även på A6 köpcentrum. Hon som arbetade där brann för sitt ställe och butiken var så fräsch och dofterna var ljuvliga. Hon var så kunnig så frågade man nåt så tipsade hon på ett proffsigt vis.

 

 

Lånad bild från nätet. Kahls Kaffe. Det var andra möbler nu 

 

Chris Rea med låten On the beach. Jag har alltid gillat hans röst som passar till många genrer.


 

   

Den dan köpte jag även en sommarväska på Röda Korsets second hand för 50 kr. Vet ej om det var ett fynd för jag kan inte hitta väskan på nätet. Den glimmrar lite i blått och lila men det syns inte på denna bild. Jag skall ha den till stranden eller när jag bara skall ner till centrum och köpa nåt litet. Det fanns en likadan väska till i skylten men i andra färger, undrar om man skulle ha köpt den också. 

 

På väskan står det Lehman Lee & XU och det är det tredje största företagens affärsjuridiska advokatbyrå i Kina. Klicka här för att komma in på sidan och läsa mer. Väskan kan ju vara nåt slags reklampryl som delats ut eller sålts på butik. Klicka här för att se en bild från stället. Klicka här för att se ett klipp från ett av Lehman Lee & XU:s ställen

 

Nu önskar jag er en härlig lördag i solens och njutningens tecken...     

 

 

 

#Fläktar #Elskåp #Dea #Kahls #Väska #Lehman #Chris

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards