Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 april 2015

Vaggeryd har fått storstadskomplex...

Av Malin wiper - 1 april 2015 07:21

 


Som ni vet så har jag skrivit rätt mycket om höghusbygget i Vaggeryds centrum som varit omtalat och är vår högsta byggnad. Det bygget är ju klart nu och invigt och nu byggs en annan byggnad upp bredvid detta hus där både Konsum Coop och Apoteket skall ha sina lokaler.

 

 

                          


Höghuslampor som vi köpte på fd Mimmis Magasin 2011 

 


Nu fick jag reda på från säkra källor att det kommer att byggas upp ytterligare två höghus i centrum, men nu nöjer dom sig inte med  6 våningar utan dom två nya blir 10 våningar. Inte undra på att Vaggeryd numera har börjat kalla sig för "Vår lilla stad". Det kommer att kännas som "Lilla Chicago" och man undrar hur detta skall sluta. Bara det inte blir en rivningshysteri och många av dom fina gamla husen försvinner. Sen vi flyttade hit så har det hänt rätt mycket vad gäller nybyggen

 

 

 



Klicka här för att se ett klipp Downtown Chicago






                                     




#Vaggeryd #Chicago #Storstadskomplex  #Höghuslampor 

 
 
Hebbe

Hebbe

1 april 2015 09:58

Hejsan.Ja idag gäller det att vara på sin vakt,,man kan åka på ett lur..Jag lär nog klara mig,är ju bara barnen o jag,,dom luras inte..Men jag lurade dom lite..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

1 april 2015 10:00

Ja du i dag är det viktigt att man ser upp så man inte åker dit på ett aprilskämt

Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

SmålandsJenny

1 april 2015 10:51

Hade du inte liknande förra året ;)

Malin wiper

1 april 2015 16:28

Det har du rätt i men då skrev jag att ICA skulle rivas och det skulle byggas upp ett höghus där ;) Jag hade svårt att komma på nåt annat. Förr då svämmade hjärnan över av idéer ;)

Glad Påsk till dig och din familj

Tack för att du tittar in på min blogg, det glädjer mig.

kram

 
Giila

Giila

1 april 2015 11:13

Dom är lika galna i Helsingborg att bygga på höjden. Men Hbg är ju en större stad, så det kan väl räknas som normalt att man vill utnyttja marken som förtätning.

Men lugna dig: Det är kanske ett aprilskämt hos er.

Sv: Glad påsk till dej och din man också.

Jag har mängder av bilder från våra resor. Vi stannar i alla fall i Europa, för här finns det massor av kultur att upptäcka.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.se

Malin wiper

1 april 2015 16:29

Detta var ett aprilskämt men det är inte lätt att veta för det byggs verkligen överallt och rätt höga hus. Så du hade rätt i att det var ett aprilskämt som du misstänkte ;)

Ser att ni upplevt mycket och varit ute på många resor. Önskar att jag hade kunnat göra det också lite mer

Glad Påsk
kram

 
Christina

Christina

1 april 2015 15:45

Här bygger de också, det växer upp hus, låga som höga, likt svampar ur jorden. Det finns liksom inget stopp på byggandet.

Fin film om Chicago du lagt in, finns en sådan om min stad Helsingborg också, väldigt fin den också.



Christina

http://www.baranaturligt.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 april 2015 16:31

Det var ett aprilskämt men det är inte lätt att se för som du säger så byggs det överallt så det knakar och många höga hus också. Jag har en kusin i Helsingborg och vi var där sist 2006 och njöt som bara den. Nu längtar man dit igen

Då skall jag kolla det klippet

Glad Påsk
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards