Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 februari 2015

Preem i Vaggeryd, ståfika och en ljuvlig promenad....

Av Malin wiper - 8 februari 2015 16:00

  

Min man följer med mig på dom flesta promenaderna som jag måste göra för att hålla ländryggen i form och i dag är jag helt tablettfri och klarar mig ändå för värken har inte samma intensitet längre. Det var lite svår terräng just nu när det frusit på och blivit lite kallare så man fick tänka på vart man gick för att inte halka som en "bambi" på hal is. Gick förbi denna koja med uteplats på toppen...   

 

   

Utanför ett hus såg vi denna vintervita hund som tittade nyfiket på oss  

 

   

Nere vid Hjortsjön ligger dessa jättefina "funkis" liknande hus som jag inte själv skulle ha nåt emot att bo i

 

   

Undrar hur dom ser ut inuti.

 

   

Här nåt annat som fick oss att stanna till. Två stolar med granris format som tomtar med luvor och som skägg snö...  Kul när man stöter på sånt när man är ute och promenerar, det blir lite intressantare.

 

   

Vi går här förbi vårt Fenix kunskapscentrum

 

   

Sen ser vi vår välskötta Preem-mack som hägrar för en liten paus med en kopp kaffe. Jag sa till min man att jag bjuder dig på en fika, han hängde på så klart...   

 

Klicka här för att komma in på Preem facebook

 

   

Man slår sig ner med sitt fika i denna avdelning som dom gjort mysigt i.      


   

Vi delade på en grillad smörgås med ost och skinka som var jättegod. Vi behövde bara lite i magen innan vi fortsatt med promenaden. Även deras kaffe är av bra kvalitet och smak

 

   

Sen kom den här tuffa mannen som heter Anders Andersson och är mackägaren. Han gav oss en jättefin almanacka som Preem ger ut. Anders importerar även bilar av äldre modell som han fixar upp.  

 

Klicka här för att komma in på hans facebook 

 

   

Här ser ni honom med en av hans medarbetare Beatrice. Det är alltid en bra stämning därinne och det är en bra blandning av saker från mat till biltillbehör. Det kommer alltid in en strid ström av folk dit och man ser att macken är populär. 

 

   

Sen gick vi förbi linnarbäcken som ligger nedanför macken. Dit var jag och promenerade mycket förra sommaren.  

 

   

Dom har nu hängt runda lampliknande saker i en del träd och vi skall kolla sen när det blir mörkt om dom lyser. Ser lite ut som discokulor fast lite isiga

 

   

 Mitt liv består nu i att ligga, gå och göra övningar. Det tar tid att få till ett inlägg men jag får sån abstinens av att inte vara på nätet. Vi funderar på att köpa en specialstol som är hög och som en sadel så man får lite avlastning när man står en stund vid laptopen. Sittar mer än några minuter är omöjligt just nu. Jag har i alla fall klarat mig utan värktabletter i dag men det gör lite ont utom när jag är ute och promenerar. Ha nu en avslappnande och skön fortsättning på söndagen 

 

Häftigt, dansant och svängigt

  

 

 


 

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa om vandalismen som skett här i samhället.

 

 

 #Preem #Linnarbäcken #Anders #Beatrice #Tomtar #Dörr #Hjortsjön #Biblioteket #Fenix #Vaggerydstorget

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards