Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 februari 2015

Selmas Kläder och ett melodifestivalbidrag...

Av Malin wiper - 8 februari 2015 08:15

  

I går efter att vi fikat på Ritz så gick vi en promenad i centrum innan vi gick hem. Här ser ni ingången till Selma Kläder där dom just nu har rea 75% på många plagg och det är en härlig blandning så det finns nåt för alla. Min man får bearbeta mina bilder i fotoprogrammet så länge jag har det så här med ryggen, gör det själv annars, är upplärd av honom. Kan bara stå här i ca 10 minuter åt gången och sen är det träning och promenader som gäller.


  

Det hade kommit hem lite nytt från det färgstarka klädmärket  Desigual. Här en top inför vår och sommar   


  

Här visar  fina och serviceminded Hilda (häftigt namn) upp två nya plagg från desigual. Det är rätt mycket svart vita kläder och känns lite som op- modet på 1960-talet


  

Dom hade även fått in plånböcker från Desigual. Det skulle komma in väskor också lite senare

 

  

Jag kollade runt på denna ställning med jättefina kläder som var nedsatta med 70%


  

Jag köpte denna jumper som jag kollat på förut men då kostade den 400 kr, nu 120 kr och då kunde jag inte motstå                             


  

Denna färgstarka lila köpte jag också. Den kostade före 400 kr, nu 120 kr. Det gäller att passa på nu för det finns massor av snyggt

 

  

Jag köpte även detta nattlinne med fickor framtill som förut kostade 250 kr, nu 75 kr


  

En sån här färgstark top hade jag också  velat köpa men jag sparar pengar till sommarens äventyr  


  

Ytterligare en i samma färger men olika ränder


  

Jumper i lite stickat som såg jätteskön ut


Midjejacka som ser lite 60-tal ut i kvalitén             


Det var även 70% på dessa täckjackor som fanns i flera färger    

  

Massor av jeans som var kraftigt nedsatta i pris. Just nu är jag så svullen på magen efter att ha ätit värktabletter i en vecka så byxor vill jag inte prova..  


  

Gammal fin symaskin som inredningsdetalj  


Jag har fullt upp med min träning och promenaderna men hinner ändå få in nåt enstaka inlägg och jag ser att det går bra om jag inte gör allt på en gång och att stå och blogga går rätt bra. I går drog jag ner på värktabletterna för i dag måste jag vara helt utan om det skulle bli operation på onsdag, hoppas det går bra men jag vaknade med värk i höftena men det kan gå över efter morgonpromenaden förhoppningsvis. 3 dagar före op får man inte ta värkmedicin. Ha nu en skön söndag kära läsare.... 

 


Detta var det bidrag jag tyckte bäst om i första deltävlingen i medodifestivalen. Gillar kraften i hennes röst och scenframträdandet som var häftigt och proffsigt för att vara så ung. Molly Pettersson med I´ll be fine...Jag hittade inte liveframträdandet tyvärr. Fattar inte varför hon inte kom till final för dom som gjorde det tyckte jag inte om alls. Jag tyckte programledarna gjorde bra ifrån sig och det var första gången på flera år som jag inte kände mig uttråkad och måste zappa. Lite festligare och behagligare tyckte jag det var. 

 


#Selma #Jeans #Nattlinne #Desigual #Hilda #Molly

 
 
Annelie

Annelie

8 februari 2015 08:49

Mycket snygga kläder finns det. Gillade både topparna du har köpt dig och när det är de priserna så är det ju jätteskoj att handla kläder.
Men fyyy för kläderna nu, många av mina plagg sitter som ett korvskinn på mig just nu och en del av jeansen kan jag inte ens knäpp... :o((
Har gått upp cirka 7-8 kilo sedan jag blivit sjuk.
Älskar ju allt jäkla sött,,, så jag måste dra i NÖDBROMSEN, för jag vill (läs SKA) inte svälla något mer.

Håller med dig om detta med bidraget av Molly,, den låten gillade jag också, så går den inte ens till andra chansen.. :-/
Programledarna gjorde ett bra jobb,,, men denna "sidoprataren", vad var det för dagisnivå..??

Ta hand om dig vännen.. // Varma Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

8 februari 2015 15:51

Dom har en härlig blandning. Förstår dig precis för kan man inte röra sig ordentligt så tröstäter man. Jag hade gått ner några kilon men magen är som en ballong av värkmedicin och jag spårade ur några gånger med choklad. Nu kan jag i alla fall promenera så jag inte går upp. Jag är ju också en som gillar sött men mest choklad.

Det kommer nog att ordna sig vännen när du får bukt med smärtan och kan röra dig mer igen. Känner med dig.

Kul att du också gillade Molly

Bark brukar vara rolig och bra men här passade hon inte riktigt in så jag håller med

Sköt om dig vännen
Varm kram

 
helga

helga

8 februari 2015 15:51

Jag tycker nog att Molly var bäst så det var lite snopet att hon inte gick vidare...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 februari 2015 15:52

Det tyckte jag också så man blev väldigt fundersam och nu läser man att det kan bero på att det inte funkat med nya appen. Sånt borde ju vara förberett

Ha en fin dag
kramar

 
Liten Uggla

Liten Uggla

8 februari 2015 16:19

Tycker också att Molly var bäst. Läste att det tydligen var strul med den där nya appen i början av programmet och därför gick det inte att rösta på Molly.... Låter helt sjukt ju. Tycker SVT får skärpa till sig om det nu är sant. Tycker synd om Molly, hon är jätteduktig ju.
Fina kläder! Jag köpte mig ett par jeans igår när vi var på stan och skulle på bio. Har inte köpt jeans på 6-7 år, har varit så tjock så det har inte varit skönt med jeans utan det har blivit brallor med resår, men nu har jag gått ner lite till och det kändes så roligt att kunna köpa jeans på den "vanliga" avdelningen i butiken och inte på avdelningen för "stora":-)
Hoppas så att du blir bättre FORT! När ryggen krånglar är hela livet jobbigt. Skickar ett gäng krya-på-dig-kramar! ♥♥♥♥♥♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 februari 2015 13:47

Hej Lilla Uggla!
Mr T här:
Läste upp detta för Malin, hon håller med dig om Mello. Grattis till jeansen. Hon tackar för kramarna, vi delar på dom :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards