Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 juni 2014

Healing av Kristina!

Av Malin wiper - 27 juni 2014 12:00

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild  


Jag är nu lite bättre i nacken efter att ha behandlat mig med både Alvedon, icegél, avslappningsövningar och nackkrage men jag är långt ifrån bra eftersom min synmigrän/dimsyn inte vill släppa helt, så nu skall jag tvinga mig ut varje morgon på en promenad för att få igång blodcirkulationen. Jag har dessutom haft noll enérgi eftersom denna flytt varit så jobbig och till slut fastnade jag i detta tillstånd men blev lite bättre när köket blev klart men sen kom detta med nacken. När jag mådde som sämst och gick omkring och släpade i morgonrocken så ringer telefon och det var Kristina som håller på med "Healing", hon har hjälpt mig förut och det har funkat perfekt på mig. Hon kände på sig att hon skulle ringa mig och det gjorde hon rätt i. Det är lite ovanligt att man kan heala en person på telefon men det funkar med mig.  Efter att hon healat mig så mådde jag mycket bättre och kände att hon förstått mig precis och jag har tagit till mig råd hon gett mig också som jag nu genomfört.  

 

    

 

 

Klicka här för att komma in på Kristinas blogg. Hon är både en bloggvän och vän. Klicka här för att läsa om healing.  

 

Klicka här för att läsa om vanliga frågor vad gäller healing

 

 

 jag kan tyvärr inte blogga regelbunde just nu utan kommer in när jag orkar för nu är det bara motion och rörelse som gäller för jag måste få detta att släppa för det är så obehagligt. Detta inlägg fick jag skriva i omgångar så det blev lite konstigt. Hoppas ni har det bra än om det inte är nån riktig sommar. Det var fint väder i morse när jag promenerade men sen kom en störtskur och efter det tittade solen fram en stund  

 

 

 

 

#Healing #Relaxing #Kristina

 
 
Maya

Maya

27 juni 2014 20:03

Vännen!

Jag har två tips till Dej, om Du vill... Vid migrän och promenad så ta på Dej solglasögon, oavsett väder och låt ögonen vila, det lindrar för mej. Kisa aldrig. Och vad gäller sambandet med frisk luft och migrän, det kan faktiskt underlätta att andas bättre (särskilt om man är mycket inomhus) att inandas frisk luft, gärna att man "spolar" näsan (antingen med nässpray/kortisonnässpray och snyter ur, eller med såndär indisk näskanna och vatten, apoteken eller hälsokosten brukar ha dem). För mej lättar migrän om jag kan andas bra genom näsan, även om det kanske låter skumt. Jag är förvisso allergiker och får ofta nästäppa, av både damm och kvalster (jämt när jag sovit) och ofta av olika pollen eller t.ex nyklippt gräs. Men jag tror att även icke-allergiska behöver "mer syre till hjärnan" som jag brukar skoja till det... Sen vet Du nog att stress och sömnlöshet påverkar migrän förstås!

Krya på Dej, vännen!!!
Kramar i massor!

PS! Min kod för kommentaren här nu blev "zyne" hahaha. Med tanke på synen... :P

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

27 juni 2014 22:16

Tack snälla du för dina tips. Jag hade migrän i flera år förut men sen har jag inte haft nåt men när jag får besvär med nacken så får jag synmigrän men och dimsyn och det kommer från nackskadan och en nerv som sitter i kläm.

Jag är allergisk så jag får skölja både ögon och näsa ständgit. Precis som dig så har jag ständiga besvär med näsan så att skölja måste jag göra. Ja du det är nog stressen som gjort allt sämre just nu. Tack för att du är så bra på att tipsa och ge råd. Du är så omtänksam och snäll. Eftersom jag är så enérgilös så sover jag nog inte riktigt bra. Det kommer nog att lätta om ett tag då vi bott in oss

Sköt om dig vännen och tack för att du både nu och förut försökt hjälpa

kramar i massor tillbaka

Hoppas du mår bra. Kommer in till din blogg så fort jag orkar och hinner

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards