Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 februari 2014

Korvgryta och Tom Waits.......

Av Malin wiper - 1 februari 2014 15:30

  

Så här fin blir vår korvgryta-pytt. Vi skär morot, palsternacka och potatis rätt smått, sen skivar vi champinjoner och finstrimlar purjolök.    

 

Fräs champinjonerna och lägg i en stekgryta 

Fräs morötter och lägg i stekgrytan

Fräs potatis och lägg i stekgrytan

Fräs palsternackor och lägg i stekgryta

Fräs purjolöken och lägg i stekgrytan 

 

 

Vi brukar fräsa i smör blandat med rapsolja men inte så mycket 

  

 

Låt koka på svag värme några minuter. Tillsätt sen lite grädde och värm upp. Vi kryddar med lite chilipeppa, salt och svartpeppar. 


  

Vi orkar inte äta lika mycket som förut men vi njuter desto mer när vi äter.


     

Nu har jag använt denna inhalator i 2 dagar morgon och kväll och känner mig redan bättre. Antagligen har jag gått men nån övre luftvägsinfektion eller nåt annat en längre tid. Jag är inte alls lika anfådd längre och känner mig mycket piggare och även klarare på ögonen. Första dagen blev jag lite konstig i halsen och även i dag men detta är en långverkande inhalator så om det är små sår eller nåt så tar det lite tid att läka. Jag skall använda den i 3 månader tills jag kallas på ny spirometri. Jag behövde inte ens  ta allergitabletten i går. 

 


Tom Waits med "Eggs And Sausage". Klicka här för att komma in på hans hemsida. Han har en hes ruffig stämma som känns bra att lyssna på ibland. Tom Waits föddes 1949 i Pomona i Kalifornien och han är en amerikansk musiker, sångare, kompositör, textförfattare och skådespelare. Det var många meriter det. Han är känd för sin raspiga hesa röst. Man har sagt att hans röst låter som om den dränkts i ett fat bourbon, lämnats hängande i ett rökhus några månader och därefter blivit överkörd av en bil
 

 

 

 

#Spirometri #Korvgryta #Flutide #Tom


 
 
Annelie

Annelie

2 februari 2014 14:04

Härligt gumman att du har blivit så mycket bättre.. :o))

Wow, vad god er korvgryta ser ut att vara,, enkelt men gött.
Man behöver inte alltid försvåra saker och ting..

Kramar om.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

2 februari 2014 14:06

Allt smakar bra för oss numera ;) Du har så rätt så

Ha en skön dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards