Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 juli 2013

Kantareller från Mrs C.....

Av Malin wiper - 11 juli 2013 13:00

  

För några dagar sen fick vi dessa fina kantareller av Mrs C som är en fd granne till oss. Vi bodde på samma gata när vi hade eget hus. Min man tog hand om kantarellerna som var så rena och fina. Vilken tur vi har som fått kantareller av två personer på kort tid...  . Vi har fått så många kantareller genom åren från Mrs C så det blir en hel förmögenhet. Skogens guld är rena rama njutningen till en god köttbit eller något vegetariskt. 

  

  

Vilken härlig syn.


  

Min man får alltid ta hand om svamparna så här har han förvällt dom.   


        

Kolla så fint det belv i askarna som fryses in i för att sen avnjutas i form av sås som min man också fixar till...  


 


Detta skrev jag för några dagar sen men ibland blir det för många inlägg så dom kommer in senare. I dag efter 12.00 så åkte vi iväg igen....  till Jönköping för att byta mina hörlurar som inte funkade som jag ville. Hade helst velat slippa sladd men jag hoppas det finns några med lång sladd eller förlängning. Vi håller oss till A6 området i dag för jag är lite yr av nacken så vi blir inte där så länge. 

 
 
Ingen bild

Pea

11 juli 2013 15:49

Mmmmm...kantareller som är så gott! Nu rinner snålvattnet till ordentligt här ;))
Ha en fortsatt fin dag. Kram!

Malin wiper

11 juli 2013 19:56

Det är verkligen gott.

Ha en skön kväll
kram

 
Ingen bild

Signhild Skrivmoster

12 juli 2013 07:59

Jag ville kommentera er trevliga resa in till Jönköping och A6 men det fick jag inte ... "detta inlägg går inte att kommentera" stod det. Så då blir det här istället!

Jag fick riktig "hemlängtan" till det som väntar oss och vi tycker det finns så mycket att se och uppleva. Ni hade en trevlig dag och det hoppas jag att vi med ska få så småningom. Här går det framåt men det är trögt på slutet ...
Vi ser fram mot den 21/7 då allt går iväg och vi får lite ro och inte behöver tänka på två ställen. Kram och trevlig helg!!

Malin wiper

12 juli 2013 08:07

Vad tråkigt att det inte går att kommentera. Det har varit lite strul på nätet men jag hoppas det fixar sig. Det finns verkligen mycket att hitta på här. Förstår att ni börjar bli trötta nu för att flytta är jobbigt både fysiskt och mentalt. Vi hade det så med huset också, man hade två ställen och det blir lite snurrigt. Vi längtar efter er och vi ses så småningom.

Ha en fin helg själva och sköt om er

Stor kram från oss i Småland

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards