Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

Båtplatser, idylliskt....

Av Malin wiper - 13 augusti 2012 09:45

  

Innan man kommer in på Bondstorps badplats ang förrförra inlägget så åker man på en liten skogsväg vid vattnet och ser dessa båtplatser för ekor och en och annan motorbåt. Det är så vackert  


  

På ett ställe står denna lilla röda stuga så fint. Den lockar att sitta där och kolla ut över vattnet


  


 

angelfire.com



  

En ensam eka låg så fint en bit ut i vattnet 



        


  

 


Vi sov rätt länge och jag känner mig utvilad för första gången på länge. Min man är på väg till jobbet och jag skall fortsätta städa. Min man har städat bort allt  som skulle bort ur vårt datarum och nu sitter han där med min gamla stationära data. Han har rengjort den helt inuti och fixat lite i den och nu är den igång. Det är rätt tomt nu i datarummet längst in mot fönstret. Det är bra eftersom vi skall tapetsera.     


  

Tog en bild när han gjorde ingrepp i datan.


  

Han höll på nästan hela dan i går och städade ur datarummet. Jag själv rengjorde extra noga i sovrummet.  


 


Detta var min dataplats som nu är ett minne blott.  Min anslagstavla som jag gjort själv satt jag i sovrummet istället nu.



Nu skall jag ta tag i köket och fortsätta stryka kläder som jag började med i går. Skall försöka komma ut en sväng också under dan. Hoppas ni alla får en fin början på veckan.

 
 
Monica

Monica

13 augusti 2012 12:33

Nu har jag kommit igång igen med bloggen och kommer att skriva om våra fyra semesterveckor nu de närmaste dagarna.
Önskar dej en fin måndag...kram

http://violett.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 augusti 2012 13:59

Välkommen tillbaka. Då får jag gå in och kolla

Ha en fin måndag själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards