Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 april 2012

Hotel Christian IV! inomhus....

Av Malin wiper - 1 april 2012 12:45

  


  Det var en pampig stor hotellfoaje som andades forna tider med högt i tak och fina utsirningar på tak och lister. Tyvärr var dom lite mer moderna sofforna lite luggslitna. Receptionisten var en jättetrevlig tjej som tog emot oss väl. Det stod att vi vid ankomsten skulle bli bjuden på kaffe och kaka. Det visade sig vara en kaffeautomat och kakorna fanns bakom receptionen så det kändes inte så festligt och vi avstod.

 

  Här ser ni Mr T på uppgånde för den pampiga trappen upp till andra våningen där vi skulle bo i rum 208

     Det fanns två hissar som var normalstora och välskötta

 

   

Fantastiskt fint tak nere i foajen


                    


Hotellkorridoren var bred fin och fräsch

 

                                   


Mr T på väg in på rummet

 

 


Sängen var var det inget att klaga på och allt var rent och fint men det fattades ett nattduksbord på ena sidan och det kändes lite fel



    Det var fantastiska höga pampiga fönster men urblekta gardiner som sett sina bästa dagar. Det stod i papperen att det skulle vara ett fruktfat med choklad på rummet men det var två smälta After Eight och ett päron och ett äpple.


Undrar om lakanen skulle räcka till vid en rymning....  (Skojar) Så farligt var det inte och vi sov som stockar på natten så vi fick inte besök av några spöken från förr....  



Badrummet var rent men lite tråkigt och dålig belysning som var lite gulblek. Duschen var lite vandrarhemskänsla och det var lite så på hotellrummet också men vi var bara nöjda och belåtna att ha fått en resa och vi ämnade vara ute så mycket som möjligt och uppleva saker.


               


Kolla vilka häftiga och pampiga golvlister. Tyvärr var det dåligt med belysning och ingen lampa fanns i taket. Tv:n var en 20 tums tjock tv som hade sån dålig bild så det var på gränsen till "Myrornas krig".  Det gick alltså inte att sitta i sängen och se tv för det var för kort sladd för att få fram den. Det fanns bara en fotölj så är man två så får en sitta på en vanlig stol och se på tv.


 


Snygg stuckatur i taken och jättehögt

   

 Var god stör ej.....    


 


Ett hotell i Japan. Klicka här för att se mer 


 

Här kommer Regina Spektor med "Hotel Song". Klicka här för att komma in på hennes hemsida



 
 
skrivmoster

skrivmoster

1 april 2012 17:59

Nu har jag gått igenom hela hotellet tillsammans med dig och det såg ju trevligt ut med många fina detaljer. Så skönt att komma bort en helg och bara få njuta av att vara! Hoppas ni känner er fyllda av ny energi och glädje!
Kram och tack för att jag fick "följa med" på upptäcktsfärd!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 april 2012 20:41

Det var verkligen skönt och vad kul att du ville gå rundturen ;) Jag kommer in till dig i morgon. Vi fick många fina upplevelser

Ha en fin kväll
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards