Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Malmborgs Lilla!

Av Malin wiper - 27 februari 2012 22:00

Vi har varit och fikat hos Malmborgs lilla några gånger och jag slår ihop det till ett inlägg.  Min man blev helt galen i deras surdegsfrallor som han sa var bland det godaste han ätit. Vi köpte med oss några hem för att frysa in.

Klicka här för att komma in på Malmborgs Lillas facebook 

Här ser ni vad vi brukar äta till vårt kaffe. Gapande goda frallor...  


Här min som sin är ett lite ljusare bröd

Nästa gång så tappade vi kontrollen och tog in det sötaste dom hade vid tillfället...  men ack så gott. Jag börjar tvivla på att vi någonsin kommer att få tillbaka våra smala kroppar. Vi har båda tappat vår diciplin och har ingen som helst karaktär. Fast nu har vi kommit på rätt köl igen och jag hoppas vi stannar där...  

        


Den här godbiten har det passande namnet "Blådåre"

   

  

Detta lilla kramdjur hade nått barn tappat antagligen från sin vagn och nån hade lagt upp den på ett elskåp


Här en låt med Bruce Springsteen som jag hörde på WWR Internetradion och gillade. Låten heter "Fire" .  Klicka här för att komma in på Bruce Springsteens hemsida

   


 
 
Annelie

Annelie

28 februari 2012 16:40

Tråkigt detta med vikten som åker jojo.. när man är glad i sött.
Jag älskar ju också både godis och kaffebröd, fast jag är opererad så måste jag ju ändå tänka mig för. För UPP ska jag aldrig mer,, men nån sötbit måste jag och kommer jag att äta lite då och då,, men kanske inte så som jag gjorde innan min viktoperation. Fick jag den chansen, så ska den INTE förstöras för att jag älskar sött.
Värst är det för mig att handla då jag är hungrig,, då är det vääääldigt lätt att nåt sött hamnar med, men jag brukar klara det med en banan. Men,, risken är stor.
Ät och må gött vännen, så länge ni inte har några sjukdomar, besvär av era överviktskilon.
Ha det allra bäst goa du, ta hand om dig och mannen.. // Varm kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

28 februari 2012 17:01

Vi besväras av övervikten och det är inte alls bra när man är gammal och har en massa krämpor så den måste ner. Gillar kläder men inte min kropp ;))

Bra att du har med dig banan för det är både mättande och nyttigt. Det är nästan den enda frukt som jag tål mycket av.

Ha det bäst själv vännen

Mr T hälsar tillbaka. Hälsa din man du också
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards