Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

En sorgens kväll!

Av Malin wiper - 8 februari 2012 21:16


 


Min son ringde i  kväll och talade om att hans pappa somnat in efter lång tids sjukdom. Allt känns så overkligt och jag är så ledsen för min sons skull och även för dom andra anhöriga.  Han var en utåtriktad man som hade många vänner och intressen. Arne var en riktig kämpe som försökte vara så positiv som möjligt ända in i det sista. Det är ändå skönt att han slapp lida längre. Min man och jag kommer verkligen att sakna honom. Vi kommer även att åka upp till begravningen för att stötta min son i hans stora sorg. Arne blev 67 år gammal


Vila i frid kära Arne


Från Malin & Thorleif


Här kommer en hyllning till Arne som var en hägiven skärmflygare och reste ut i världen med sitt skärmflygargäng och njöt av livet med massor av äventyr. Det är inte hans gäng som är på bilderna utan ett annat skärmflygargäng.

 

 
 
Cattis

Cattis

8 februari 2012 21:50

Vad sorgligt att läsa att din sons pappa har somnat in.
Jag har förstått att det var väntat men när det väl händer så känns det så overkligt.
Jag ska tänka på dig och din familj nu och tända ett ljus för er.

Många varma kramar till dig Malin och även till din man och son.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

8 februari 2012 22:06

Tack snälla goa Cattis det värmer att du tänker på oss och tänder ett ljus. Min man hälsar till dig och tackar. Det är så sorgligt och overkligt

Varm kram till dig vännen

 
Annelie

Annelie

9 februari 2012 07:22

Ojjj.. jag beklagar verkligen sorgen för både er & din sons skull.
Jobbigt att mista en så nära anhörig, även om det kanske var väntat eftersom han var sjuk. Men, han fick ju bara bli 67 år.

Usch ja, tyvärr är det livets gång, men för tok för tidigt för vissa.

Försök att ha en så bra torsdag som möjligt.. // Varm & hjärtlig kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

9 februari 2012 08:09

Tack snälla goa annelie för din omtanke. Det är så tragiskt och overkligt. Än om det är väntat så har man ett hopp in i det sista. Jag klarar inte av att blogga i dag.

Ha en fin dag goa du
varm kram

 
skrivmoster

skrivmoster

9 februari 2012 09:10

Så tråkigt att din sons pappa inte orkade längre. Men sjukdom och lidande är inte heller något liv. Jag sänder en tanke till din son och tänder ett ljus för er alla idag i kyrkan, när jag går till Livsgnistan.

Vi tänker på er alla! Varma kramar från oss båda.

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 februari 2012 10:34

Tack snälla fina du för din omtanke. Jag uppskattar verkligen att du tänder ett ljus på Livsgnistan.

Varma kramar till dig också min vän

 
Pisan

Pisan

9 februari 2012 09:35

Ååååhhh vad sorgligt... Jag beklagar sorgen vännen! Precis som du säger så är det ju jobbigast för din son. Men nu slipper hans pappa lida mer. Massor av kramar till er alla 3. ♥♥♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 februari 2012 10:33

Tack kära vän för din omtanke. Min son och hans pappa stod varandra väldigt nära och hade samma intressen. Det är som du säger skönt att han slipper lida längre.

Massor av kramar till dig också min vän

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

9 februari 2012 15:34

Jag beklagar verkligen vännen! Det är aldrig lätt när en närstående går bort men en del av dem som går bort får det bättre. Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva, döden är inte lätt, inte trevlig och inte glad även om den hör till livet.
Tänker på er, alla tre!
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

9 februari 2012 19:04

Tack snälla gulliga du för din omtanke. Jag tycker verkligen du visste vad du skulle skriva och du har en härlig mognad trots att du är så ung. Du är så fin Sanna. Det är precis som du säger döden hör till livet än om det gör ont att mista nån.

Tack för dina ord goa du
varm kram från oss

 
Helene

Helene

9 februari 2012 22:52

Do Not Stand And Weep

Do not stand at my grave and weep.
I am not there.
I do not sleep

I am a thousand winds that swiftly blow.
I am the diamond glint
on newly fallen snow.
I am the sunlight
on ripened grain.
I am the soft and gentle autumn rain

When you wake from sleep in the early morning hush,
I am the swift, uplifting rush
of quiet birds in circling flight.
I am the soft, starlight at night.

Do not stand at my grave and weep.
I am not there.
I do not sleep.

Anonymous (slightly altered)
Journey of Hearts A Healing Place in CyberSpace

Sending Strengthening Hugs to all of You!!
♥♥♥ Helene

http://www.sistersgiftcompany.com

Malin wiper

10 februari 2012 07:35

Thanks Helen for the fantastic poems. You are great my friend. Jag grät en skvätt när jag läste den och den var trösterik. Tack för styrkedikten och era kramar

Sänder massor av hugs back to yout my friend

Have a nice day over there

 
Ingen bild

Petra

10 februari 2012 11:02

Beklagar sorgen!! Kramar i massor till er alla

Malin wiper

10 februari 2012 11:44

Tack för omtaken gulliga du, det värde

kramar

 
Ingen bild

Miss M

10 februari 2012 12:52

vilken vacker dikt. usch ja det är ledsamt, man hoppas ju in i det sista. Jag kommer oxå försöka ta mig upp till begravningen , så vi kanske ses då. Kram på er

Malin wiper

10 februari 2012 14:02

Hej vännen! Det är verkligen helt ofattbart och Mr T och jag är sorgsna hela tiden. Ja du man hade hopp in i det sista. Vi vet inte när begravningen är för min son vill vara ifred just nu så du kanske vet?.

Han vill att vi kommer dit och då skall vi naturligtvis vara ett stöd för honom

Ha en fin dag go du
varm kram

 
wiper

wiper

10 februari 2012 14:05

Förstod först inte vilken dikt du menade men nu gick poletten ner och den var verkligen fin från helen

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 februari 2012 14:06

Dikten är fantastisk

 
Ingen bild

Petra

10 februari 2012 23:49

Jag jobbar med äldre människor och sitter vak med döende personer ofta!! Jag har fått det på min lott och jag får sitta och hålla dom i handen och ska bara vara där med dom som ska gå bort och är ensama!!jag ser det som ett hedersuppdrag! Det är inte så många andra som vill sitta vak!!Men ingen ska behöva dö ensam!! Kram än en gång kära Malin!!

Malin wiper

11 februari 2012 08:08

Det gjorde jag också i slutet på 70-talet och en bit in på 80-talet. Vad fint att du har den rollen för det är det inte alla som klarar. Det är precis som du säger ingen skall behöva ligga och dö ensam. Du är verkligen en fin person som jag uppskattar.

Varm kram till dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards