Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 februari 2012

Café Orion!

Av Malin wiper - 5 februari 2012 11:45

Här ser ni Cafét som tjejen på Apoteket tipsade om. Det heter Café Orion och är ett Café med anor sedan 30-talet. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att läsa om Cafét. Vi blev eld och lågor och tyckte det var pittoreskt att det låg på en sidogata lite anonymt för har man ett bra Café så sprider sig dess rykte än då så folk hittar dit. Det var en vänlig och avslappnad stämning därinne och vi kände värmen sprida sig i kroppen. 

  

När vi sen såg dessa fantastiska och fräscha smörgåsar så började det vattna sig i munnen...  Från  vänster är det ägg och räksallad och annat garnityr, i mitten ägg och ansjovis med tillbehör, till höger kycklingcurry fint dekorerat det också. Brödet är tror vi danskt rågbröd. Kändes lite som dom danska smörrebröden. Dom bara låg där och pockade på  att bli uppätna...    

  

På ett annat fat så hade dom samma sort men med handskalade räkor och en underbar dressing och snyggt dekorerad. Härligt med nåt som inte är inplastat och lätt att fota genom en ruta


Det var inte så lätt att fota därinne eftersom det var rätt mycket folk så jag fick ta några bilder där det inte satt nån

 

og lite bilder på brödet dom hade också. Här en syltdräglande "Kermit" marsipanbakelse... Dom var lite annorlund komponerade än såna man sett förut och det uppskattas

Denna paj såg verklig inbjudande ut

Dessa pudersockrade bullar var jättestora och såg så goda ut  

En smarrig hallon cheesecake

Jag fick en bild av en av dom trevliga som jobbar där. Jag glömde fråga om hon var en av ägarna


Jag fick i alla fall en liten interiörbid från där vi satt. Cafét består av två rum efter varandra


Jag tog mig en sån här  räksmörgås och njöt av bara den 

Min man tog en med kycklingcurry och en med ansjovis

Det stoppade inte där... Dom bjöd alla gäster på gårdagens semla utav den minsta sorten som såg jättegullig ut. Dom har tre olika storlekar på sina semlor och det tycker jag är smart 


Dom har fått många olika betyg på Cafékartan och en säger bl.a att det är mest små tanter som går dit men det kan ju inte stämma för jag är en lång "Tant"... . När vi var där så var det ett blandat klientel och det tycker jag är toppen. Jag skall själv gå in på cafékartan och ge dom ett bra betyg. Vi var i alla fall supernöjda och kommer att gå tillbaka dit när vi har vägarna förbi 

 
 
Stintan

Stintan

5 februari 2012 11:51

Du är allt en liten fresterska du! *bläddrar snabbt igenom bloggen***

Ha en underbar söndag!
varmgo´vinterkramen

http://silfverstinta.blogg.se

Malin wiper

5 februari 2012 12:49

;)) jag du jag älskar livets goda men får bara se men inte röra ;)

Ha en underbar dag själv

varm vinterkram

 
kaffehörnan

kaffehörnan

5 februari 2012 15:46

Vilka fantastiska bilder du bjuder på och läckert var de med
Vilket café alltså, man bara ler när man kikar på bilderna
Jag kan följa ditt paket hela tiden, allt ser bra ut

http://kaffehornan.se

Malin wiper

5 februari 2012 20:20

Vad snällt sagt ;) Det var verkligen fint kaffebröd dom hade där och det var vänligt och inbjudande. Vad kul att du följer paketets väg till mig ;) jag väntar med spänning

Ha en fin kväll
kram

 
Kristina

Kristina

5 februari 2012 21:46

Vilket underbart ställe, vilka goa mackor och bra priser.
Dit vill jag åka, var ligger det någonstans?
go kram till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 februari 2012 22:29

Det ligger i Borås i en gränd. Jag skall kolla upp adressen och återkommer till dig

Hoppas du haft en fin kväll
kram

 
Monica

Monica

5 februari 2012 22:21

Åh, vilket mysigt café ni hittat :)
Vilket gott fika och vilka mackor, jag skulle absolut ha valt en macka utav allt det goda, eller två...(Om jag hade fått äta brödet dvs) Smart med små semlor också, ibland är dom nog så stora.
Har varit en period nu när jag haft bloggtorka och ont om tid att gå in och läsa bloggar.
Önskar dig en fin start på veckan, Varma kramar från kyliga Piteå.

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 februari 2012 22:31

Ja du det var ett toppenställe. Det är verkligen bra med olika storlek på semlor. Förstår att du inte har tid att blogga när du arbetar hela dagarna. Du är ju ung och mitt uppe i livet och då skall man uppleva saker och inte bara sitta vid datan. Du är ju på facebook så man kan ha lite kontakt.

Ha en fin start själv på veckan. Här är det kallt också men inte som hos er

Ha en toppendag i morgon

 
Nina

Nina

5 februari 2012 22:36

Mmmmmmmm nu är jag mätt och belåten + njuter har jag gjort i fulla drag :)
Kramen till dig goe vännen!

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

6 februari 2012 08:20

Vad bra att du blev mätt av mitt inlägg ;))

Ha en fin dag vännen
varm kram

 
helga

helga

6 februari 2012 01:32

Vilket mysigt ställe och så mycket gott det fanns att välja av... Gillar det där med minisemlor.Alla vill ju inte ha stora bakverk...

http://www.helga1.bloggplatsen.sez

Malin wiper

6 februari 2012 08:20

Det var verkligen en överraskning för vi har aldrig sett detta fik förr. Toppen som du säger med minisemlor för alla vill inte ha en stor

Ha en fin dag
kramar

 
Annelie

Annelie

6 februari 2012 02:42

Wow, vilket café.. och verkligen vettiga priser. För det har blivit såå dyrt att gå ut och fika nu för tiden. Men, MYSIGT äré. :-D

Måste vara sååå sporgligt att din mamma inte känner igen er numera, förstår att du aldrig vänjer dig. Det är ju ändå mamsen. :o(
Härlig färg på lampskärmen, som ni köpte till henne.

Hihi, jag gillar också "gubb-affären",, händer titt som tätt jag går ner dit för att bara kika.

Jag tror faktiskt mer på dessa privatiserade apoteken numera, mer service på de.
Jag är aldrig in på apoteket längre, utan jag är kund hos Doc Morris numera, dels så är det väldigt bra personal och sen så är går det alltid fortare där.

Vännen,, t-shirten är kvar.. :o))

Ha en urmysig måndag.. // Varm kram

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

6 februari 2012 08:19

Ja du priserna var humana också. Det känns verkligen sorgligt att mamma är så borta så hon finns men finns ändå inte att nå. Jag tycker det både blivit dyrare och sämre på apoteken för det finns inte medicinen man skall ha och det har hänt min man flera gånger och andra som skriver om detta. Tur då att det finns nåt annat alternativ men jag har inte hört talas om Doc Morris så jag får googla.

Bra att t-shirten finns kvar

Ha en underbar mångdag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frĺgor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards