Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 september 2011

Elsies Konditori i Nässjö...

Av Malin wiper - 1 september 2011 08:00

  


Sen blev vi kaffesugna och såg detta hus som har ett Café som vi besökt förut och visste att det var bra. Då började vår urspårning och det var kört med bantningen...  Visserligen hade vi inte hunnit gå ner nåt i vikt men ändå. Fast å andra sidan så fyller man bara år en gång/år...  Det var verkligen en fin höstdag i går och solen sken hela tiden.


Det heter Elsies Konditori och är väldigt välbesökt. Man fick ta kölapp för att det inte skulle bli kaos. Dom har jättefint bröd och många sorter av varje. Det är en vänlig och gemytlig stämning och alla ser glada och nöjda ut.



Som ni ser så fanns det många frestelser.... 


Vi tog en jättegod bakelse som smakade lite kaffe och citron.

    


Det var ett lite annorlunda tak och jättefina lampor




Jag måste träna på att göra kortare inlägg så fortsättning följer senare. Då har vi hunnit komma till Eksjö... 


 
 
Gilla

Gilla

1 september 2011 08:56

Gottegrisar där! Så sugen jag blev av allt bakverk. Var det du som fyllde år? Isåfall Grattis i efterskott. Eller var det mannen? Grattis till honom.

Svar: Jag kände mej verkligen produktiv igår. Som pensionär brukar dagen vara lite hipp som happ och ingen större nytta blir gjord.

Kul att du GILLAde mitt bildspel. Jag kom på att jag hade gjort ett bildspel tidigare men den del av hönsen. Det kanske du kan se också.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

1 september 2011 09:56

Det var mannen som fyllde 60 år. Det står lite längre ner på sidan. Han hälsar och tackar för grattiset. Det känns inte att man är pensionär för det är full rulle fast man egentligen inte orkar.

Jag blir så sugen på att lära mig göra ett bildspel men då får jag stänga ner bloggen en dag.

Då får jag kolla det också
kramar

 
Maya

Maya

1 september 2011 09:18

Kikar in för att tillönska Er en jättefin dag!

Kramar!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

1 september 2011 09:56

Tack! Jag önskar dig detsamma
kramar

 
ansepanse

ansepanse

1 september 2011 10:44

jag skulle just fråga om det var du som fyllde år men såg att det var din man ett stort
GRATTIS till honom på 60-årsdagen :)
det var mycket "gottigt" på bilderna
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

1 september 2011 11:04

Han är yngre än mig så det var min man som fyllde 60 år.

Tack för ditt grattis till honom. Ja du det är inte lätt att motstå

kramar

 
GillaSvar:

GillaSvar:

1 september 2011 12:31

Svar: Det första man blir blind på så är det ögonen.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

1 september 2011 12:32

Nu var du rolig Gilla ;)) tack för skrattet ;) det kan behövas i dag när jag är så trött...

Ha det toppen
kram

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

1 september 2011 12:59

Grattis till din man lite i efterskott! Vad mycket gott du visar. Självklart att ni åt bakelse för att fira lite. Banta får du göra en annan dag ;)
Soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 september 2011 13:45

Tack snälla du ;) Han hälsar till dig och tackar så mycket. Det är ju några dagar tills måndag så det är bara att passa på och njuta ;))

Ha en fin dag

Soliga kramar till dig också

 
Helene

Helene

1 september 2011 23:10

Vad kul att ni stannade i Nässjö där bodde jag till och från i två år när jag gick på tapetserar utbildningen. Kommer ihåg att vi fikade på Elsies och känner faktiskt igen byggnaden nu när jag ser den ;o)....... I helgen ska vi åka lite norr över till Santa Barbara och där ska det finnas ett skandinaviskt cafe, ska bli mumsigt hoppas jag!! ♥ Helene

http://www.sistersgiftcompany.com

Malin wiper

2 september 2011 07:07

Vad roligt att du bott i Nässjö. Vilken bra utbildning du har. Sen att du fikat på Elsies ;)Det låter så härlig med Santa Barbara man vill bara åka dit. Då får du berätta sen om det skandinaviska Caféet

Ha det bra där

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards