Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

Symaskin och lite annat....

Av Malin wiper - 19 juni 2011 14:59

 


Nu har jag i alla fall fått fart på symaskinen...  och det känns toppen. Jag syr bara dom jag lovat bort. Får se om det funkar med tyget på bilden för det trådar sig rätt mycket och passar nog bäst till gardiner.         


  

Här ser ni min man i full action i källaren med att måla och reparera fönster. Vi har så mycket plats i källaren nu sen vi rensat bort allt onödigt.

  


  

Jag gick in i ett annat källarrum där vi samlat allt vi skall ha kvar tills vi gått igenom allt. Då tittar jag helt plötsligt upp i taket och ser denna stång. Vi har bott i huset i 11 år snart och jag har aldrig lagt märke till den...  Mr T säger att det är en hävstång som han som bodde här tränade på.


  

Denna hävstång finns på Blocket. Klicka här. Vi har en enklare modell ovanför vår ena köksdörr som min man använder när han får låsningar i ryggen.


  


 En bit ifrån hänger en ögla som jag inte heller sett. Där har det tydligen hängt en stor boxboll som ägaren tränat på....  Nu har vi ju början till ett gym... 


 
 
Sussi

Sussi

19 juni 2011 17:58

Så bra att du fått fart på symaskinen. En sån skulle jag behöva. Har aldrig ägt någon. Så duktig din man är som målar och står i. Kul att upptäcka dom där detaljerna. Så nu är det bara att börja träna ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

19 juni 2011 20:42

Ja du äntligen. Då är du nog inte så intresserad av att sy. Du har annat du gör istället. Jag har inga gröna fingrar tyvärr. Min man har sett detaljerna men inte jag ;)

Önskar att man kunde träna på det sättet numera men det är för sent

ha en fin kväll
kram

 
helga

helga

19 juni 2011 20:15

åh, vad ni är pyssliga! Lustigt att hitta sånt i huset som man aldrig sett förut...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 juni 2011 20:39

Vi är tvungna att göra iordning lite. Fattar inte varför man inte ser sig omkring ordentligt ;)

Ha en fin kväll
kram

 
Stevie

Stevie

19 juni 2011 23:50

En familj sitter runt middagsbordet och sonen undrar om han kan få ställa en fråga.
Pappan svarar:
- Ja visst, fråga på bara!
Den unga mannen tvekar men frågar sin pappa:
- Pappa, hur många olika typer av bröst finns det?
Pappan blir lite förvånad, men svarar:
- Jo min son, det finns tre sorters bröst. I 20-års åldern har kvinnan bröst som är som meloner, runda och fasta. Runt 30 - 40 Års åldern är brösten som päron, fortfarande fina men lite hängiga. Efter femtio, blir brösten som lökar.
- Lökar?
- Ja, när du ser dem, får de dig att börja gråta!
Detta utlägg fick både modern och dottern att se rött, så dottern frågar:
- Kan jag ställa en personlig fråga? Mamma, hur många typer av penisar finns det?
Mamman blir lite förvånad, men ler, tittar på sin man och svarar.
- Jo min dotter, en man går igenom tre faser. I 20-års åldern är en mans penis som en ek, ståtlig och hård. Runt 30 - 40 års åldern är penisen som en björk, flexibel men pålitlig. Efter femtio blir penisen som en julgran.
- Julgran?
- Ja, död från roten och kulorna hänger där bara som dekoration!!!

http://esthonianangel.blogspot.com

Malin wiper

20 juni 2011 08:06

Nu fick jag mig morgonens första gapskratt :D Tack för den Stevie ;)

Ha en fin dag
kramar

 
Annelie

Annelie

20 juni 2011 07:33


Hej igen gumman, jag har varit dålig på att kommenterat eftersom jag inte har kunnat på vissa bloggar.
Men, jag måste även erkänna att jag har varit dålig på att läsa andras bloggar också, när solen är så varm oh fin som den var här ett tag,, ja då sitter man ju inte här så värst mycké.

Vilken häftig symaskin du har,, äré en sån som kan brodera också..??

Usch ja, detta med vikten.. det är en evig strid.
Jag tänkte på dig och din man då du skrev om hans diabetets.
En kompis till mig, hennes sambo har diabetets, de äter denna LCHF (eller vilken bokstavsordning det nu är), där de inte får äta potatis, pasta, ris, bröd etc), han har blivit sååå mycké bättre i sin sjukdom p.g.a kosten.
Vart jag jättesnopen över att höra,, att det kan göra såå mycké.

Ha nu en helt underbar midsommarvecka.. // Kramen Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

20 juni 2011 08:04

Man behöver inte kommentera och läsa jämt och som du säger så är det sommar nu och man vill vara ute. Jag kommer själv att ta bloggfritt lite då och då i sommar.

Symaskinen är mer än 12 år gammal men jättebra så jag vill inte ha nån ny. Den går att brodera på men inte så fint som på nya maskiner. Denna var väldigt dyr när jag köpte den.

Nu har jag i alla fall hittat en metod som passar mig och är inne på fjärde dagen nu och mår hur bra som helst. LCHF är jättebra också men man blir så trött om man inte får äta några kolhydrater alls. Kul att han blivit så mycket bättre i diabetesen. Vi får inte heller äta potatis, pasta och ris. Det är rena hälsokuren. Hoppas du mår bra efter din op. Du har ju gått ner en del.

Han en underbar vecka själv vännen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards