Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Porcelaine De Paris!

Av Malin wiper - 20 september 2010 21:10

  

 

Det finns hur mycket VHS filmer som helst på second hand nu och det känns konstigt att dessa nu försvinner helt. Tänk vad mycket enklare och mer okomplicerat det var med detta system. Bara att stoppa in bandet och köra. Nu är det som en hel vetenskap att lära sig varje ny dvd spelare. Att spela upp är inte så svårt men allt annat med inställningar och hårddisk mm gör att man måste lära sig mer.


  


Vi var även en sväng till second hand på tändsticksområdet och där hade dom en jättesnygg hylla i porslin samma som i tvättställ. det var stora röda rosor med blad och ser helt ny ut.

 

  

 

Under hyllan stod denna text. Klicka här för att komma in på hemsidan för detta toalettporslin. Nu ångrar jag att vi inte köpte hyllan för den var verkligen speciell. Klicka här för att läsa historien om detta fina företag

 

              

 

Här en badrumsinredning som kommer från företaget "Porcelaine de Paris". Klicka här för att gå in på sidan.

 

          

Här en klocka från second hand som var hemsk men kul för dom som samlar på kitschiga grejer. Det finns ju kitsch som är rätt snyggt också...   

 

        

Här är ett av mina egna kitshgrejer i form av ett skrin som jag köpte för många år sedan när jag samlade på olika skrin. Trots att det är vedervärdigt fult så kan jag inte göra mig av med detta skrin...  på nåt konstigt sätt så gillar jag det ändå...  

 

  

 

Jag var ju bara tvungen att lyfta på locket på mitt kitschskrin...  och vad hittade jag väl där. En massa gamla smycken som inte använts på år och dag.

 

           

Detta smyckeset låg i skrinet och det fick jag av  min man för många år sedan och använde ofta då. Det är en lila gnistrande sten i häget och örhängena.

 

          

 

Här ett riktigt kitschigt halsband med en rosett i nåt hårt material. Det blir nog aldrig modernt igen...  

 

           

Detta hänge är ett samearbete som jag också fått av min man och jag bar det i en silverkedja. Det får ligga kvar i sitt skrin ett tag till. 

 

  

Vi höll inte på att ta oss fram i dag när vi skulle hem för en olycka hade hänt utefter vägen och vi blev omdirigerade. Vi såg en bil som krockat mot ett träd och två ambulanser och brandkåren fanns på plats.

 
 
Margit

Margit

20 september 2010 23:41

Underbara bilder iGEN!!! Vacker hylla med blommorna..och det vackra badkaret!!! Ja det finnsSÅ mycket vackert nu för tiden..att välja och köpa om man vill...
Sitter på jobbet, och hör hur det smattrar på rutan..
Kramen min kära vän!!!
/Margit

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

21 september 2010 08:22

Ja du det finns mycket nu för tiden att välja på och man blir så frestad ;) Här har vi också haft regn i flera dagar

Ha en fin arbetsdag
varm kram

 
Cattis

Cattis

21 september 2010 08:05

Godmorgon! Du skriver att halsbandet med rosetten aldrig blir modernt igen. Helt underbar faktiskt.
Jag hoppas verkligen det blir det. Ta det på dig en dag och se vad folk säger. Jag tror du kommer att bli snopen över kommentarerna.
Kram och ha en bra dag.

http://www.bergbrink.blogg.se

Malin wiper

21 september 2010 08:20

Kul att du gillade rosetten ;) det är ett 80-talssmycke så man vet aldrig... Det kanske passar till nåt klädesplagg men jag ser för snäll ut med rosetter runt halsen :D

Ha en jättefin dag
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

21 september 2010 08:42

Jag gillade verkligen hyllan med blommorna. Jag hade nog inte kunnat motstå även om vi inte direkt har någon plats till övers.
Jag måste ju säga att jag gillar dina andra bilder också och även dina smycken. De var ju jättefina! Det här med VHS är lite tråkigt. VI slängde många kassar (som svärmor först fick gå igenom ifall hon ville ha något). Jag har sparat dem som jag vet att det finns något bra inspelat på då det inte går få åter. Dock så har vi kvar video och sånt.

Sv: Tvärtom så har vi på tok för mycket svamp i skogen. Den tar aldrig slut och plockar man på ett ställe så poppar det bara upp nya känns det som. Vi har nog iaf plockat gott och väl över 100 L och frysen börjar bli full.

Hoppas att ni får en trevlig tisdag med nya äventyr. Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

21 september 2010 12:22

Kul att du också gillar hyllan. Den finns kanske kvar till nästa gång, man kan alltid hoppas. Smyckena blir nog moderna igen ;) rosetten är från 80-talet. Vi har en dubbeldvd som har både VHS och dvd plus en annan med hårddisk. Då missförstod jag Sanna ;) kul att ni har så mycket svamp. Det var inte illa att ha så mycket av skogens guld i frysen.

Ha en fin dag själv
kram

 
Annelie

Annelie

21 september 2010 08:55


Jag tycker också du ska använda rosett-smycket till rätt klädsel,, tror också du kommer att få kommentarer om det.
Sött juuu.

Fin porslinshylla, att man ska göra såna "blunder" ibland,, hoppa över nåt man egentligen ville ha.
Å sen så ångrar man sig,, medans andra köp bara blir av "så där".

Mmm.. *nickar*, vi har väl ca 350 VHS-filmer och nästan 500 DVD-filmer,, men jag skulle vilja få över VHS-filmerna till dvd, vhs tar ju mer plats.
Nu har vi en kombinerad DVD & VHS-spelare, undrar vad länge de finns kvar..??!! :o/

Ha en bra dag.. // Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

21 september 2010 12:19

Eftersom det är ett 80-talssmycke så kommer det nog tillbaka i modet men jag passar inte i det lägre, är för gammal :( ;)

Det var verkligen en blunder att inte köpa den fina porslinshyllan men den finns kanske kvar tills vi kommer dit nästa gång. Vi har nästan inga VHS kvar för vi har spelat över dom på dvd-skivor.

Ja du dom tar mycket mer plats så visst är dom bättre. Vi har också en kombinerad dvd och VHS spelare men även en med hårddisk

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards