Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 maj 2010

Nice Inn!

Av Malin wiper - 10 maj 2010 13:29

   


I går när vi åkte hemåt så stannade vi på ett ställe för att ta en fika. Det heter "Nice Inn" och ligger mellan Borås och Ulricehamn, riksväg 40. Vi har varit nyfikna på stället länge. Exakta läget är Ekeslunda, Hökerum. Det är öppet varje dag mellan 11-19 tel 0321-52999. Säsongen sträcker sig från mars månad och så länge dom orkar på hösten.  Hon som äger stället heter Morgane och kommer ursprungligen från Bretagne i Frankrike. Hon lagade mat så vi pratade med hennes sambo.

 

Klicka här för att läsa om vackra Bretagne.

 

  

 

Mitt emot stället så ser man sjön Tolken så utsikten är vacker. Det går att hyra båtar en bit därifrån.

 

  

 

Det är ett unikt 70-talsställe med glada färger och olika möbelkombinationer utomhus så det blir väldigt charmigt.              

 

  

 

Här lite andra möbler.

 

  

 

Inomhus hade som som galler på fönstren men man kände sig inte instängd utan dom blev som prydnader istället.

 

  

 

Även inne hade dom olika möbelkonstellationer och det gav både stämning och lite spänning.

 

  

 

Ett rum hade lite ljusare äldre möbler.

  

 

  

 

Fikat var till full belåtenhet och nästa gång skall vi äta deras hemlagade mat som dom gör från grunden.

 

   

 

Det var en positiv upplevelse och dom var jättevänliga och tillmötesgående så jag kan varmt rekommendera er att gå in och äta eller fika där om ni har vägarna förbi. 

 

 

Här ett litet klipp med bildspel från Bretagne.

  

   

 

Klicka här för att komma in på en sida med saker från 70-talet. Kopparna ovan är därifrån.   

 

 
 
-Nena-

-Nena-

10 maj 2010 15:10

Mysigt.
Gillar när de har lite olika möbler.

Ha det så bra
Kram!

http://nena.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

10 maj 2010 18:35

De hade jättegoda hamburgare där förr!! har ju släkt i Borås så har vart där många gånger förr!

Kram
lena

http://wilenas.blogg.se

 
Sussi

Sussi

11 maj 2010 08:20

Vad kul att dom har lite olika möbelstilar..
Kan tänka mig att det är riktigt vackert där på sommaren med vattnet och allt :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

11 maj 2010 11:46

-Nena- Kul att du också gillar såna ställen
ha en fin dag
kram

Lena: Kul att du varit där också och gillar deras burgare. Får testa nästa gång.

Ha en fin dag
kram

Sussi: Ja det är kul. Sommaren är nog underbar där.

ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

11 maj 2010 19:53

Kul när de satt sin personliga prägel på stället med lite olika möbelgrupper. Ser trevligt ut!

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

niceinn.se

21 september 2012 16:29

Hej. vi har tagit över Nice inn och driver vidare. välkomna !!
0766-226666

Malin wiper

21 september 2012 18:13

Vi visste inte att det var sålt. Bra att det får leva vidare. Vi kommer in nästa gång vi åker förbi.

Lycka till
Mvh
Mr T och hans Malin

 
Tony

Tony

4 maj 2013 10:07

Hej.
Länkade din till din blogg om detta inlägg. Okej?
http://kulturinatur.blogspot.se/2013/05/nice-inn-i-tolkabro.html

http://kulturinatur.blogspot.se

Malin wiper

4 maj 2013 10:17

Tack för länken och för att du talade om detta för mig som har varit dit och fikat ett antal gånger. Jag har kommenterat på din blogg.

Ha en fin dag
Mvh
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards