Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

IKEA lampa!

Av Malin wiper - 6 januari 2010 16:58

  


Vi åkte iväg till Jönköping för att gå och strosa på A6 center och IKEA. Dom hade inte plogat upp parkeringen helt så flera långa rader med platser gick inte att komma in på. Det var jättemycket folk i farten. Vet inte om det var öppet i övriga stan men vi åkte inte in dit.

 

  

 

Innan vi åkte så ringde det på dörren och en grannflicka ville prata lite och var ute och gick med en annan grannes hund. Det är en Collie som heter Bella. Kolla hur söt hon är... . Grannflickan är ofta ute och vallar hundar här i kvarteret.

 

     

 

Vi började med att äta på IKEA och just nu rekommenderade dom grillad kycklingfilé med pomfrites, sås och grönsaker. Det smakade toppen men jag tog bara hälften av pomfrisen och fick inte i mig hela kycklingfilén för den var på 150g.

 

   

 

Dom har börjat med förräter på IKEA för 9:- i ett litet glas. Det var en räkcoctail som smakade bra men var mäktig så jag kunde bara äta hälften. Min man ville ha resten av allt min lämnade mat men tji fick han för då hade han fått i sig 1.5 portion och det tål inte hans kropp och vi skall gå ner i vikt inte upp... 

 

   

 

Så här såg förrätten ut och på toppen en trekantig smörgåsbit.

 

  

 

   På IKEA fick jag tag på en lampa för 199:- till vår gamla antika tunna som står på ena sidan om soffan. det är en kedja man drar i för att tända och skärmen är i veckat vitt tyg.

 

   

 

Sussi hade en sån snygg svart väska på sin blogg som hon köpt på Kapp Ahl så jag gick in och kollade och den fanns men i färgen ovan som är lejongul och det gillar jag inte så bra. Den var nedsatt i pris från 279:- till 124:-. Synd att den inte fanns kvar i svart.

 

   Nu skall vi bara ta det lugnt och slappa framför en film eller tv. Ha en bra kväll allihopa. 

 

 
 
Sussi

Sussi

6 januari 2010 19:08

Vilken otur att det bara fanns i lejongul.
Men det fanns några väskor kvar där jag var. Dom måste ju kunna transportera dom mellan affärerna. Kolla med dom. Jag tycker inte det borde vara omöjligt..
Synd att inte jag har några bra kontakter i närheten av där du bor. Annars hade jag kunnat köpt en och fått den till dig men den närmaste jag har lite kontakt med är i Växjö.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

6 januari 2010 19:40

Sussi: Tack snälla du för din omtanke. Vi har fler Kapp Ahl inne i centrum så jag åker dit en annan dag och kollar.

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

6 januari 2010 21:13

Hej vännen!
Tack för dina mail o länkar + kommentarerna på bloggen..jaa du helt OOTROLIGT detta,,,Men imorrn kommer det med i TIDNINGEN,,,nyligen när jag satt o skrev ett inlägg så ringde dom så nu fick jag ösa ur mej ännu mer,,,Är så trött på att ha en sån jädrans otur med allt så nu brast det och s-viken hus fick ut fäör aLLt,,,hahha näe men jag vet ju att jag har RÄtt!!

Så gott det såg ut med kycklingen på ikea,,annars brukar vi jämt ta den klassiska Kottlettraden,,men kul méd lite annat..Väskan var verkligen snygg,,,typiskt att inte din färg fanns kvar..
ha en fortsatt trevlig kväll..
kram kram

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

7 januari 2010 08:30

Godmorgon ! =))
Vilken snygg lampa och den gjorde
sig väldigt bra på eran antika tunna som
jag blev väldigt förtjust i ! =))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

7 januari 2010 08:30

ja, vi kom iväg till A6 vi också. Fick tag i stövlar så nu fryser inte kärringen om fötterna längre :)

Ha ne bra dag!, själv ska jag åka och jobba nu :(

Kramar
lena

http://wilenas.blogg.se

 
wiper

wiper

7 januari 2010 09:07

Lisa: Ja du råkar då illa ut kära vän. Bra att detta kommer i tidningen för så får det inte gå till. Maten på IKEA är jättegod till ett bra pris. Hoppas allt skall ordna sig.

Ha en bra dag
kram

Berith: Vad kul att du gillar lampan och även tunnan :).

Ha en bra dag själv
varma kramar till ldig också

Lena: Vad bra att du fick tag på ett par stövlar. Synd att vi inte stötte ihop för då hade vi kunnat ta en fika tillsammans. Ha det så bra på jobbet
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards