Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 april 2024

Amaryllis blomsterkrans, fåglar, Björn Afzelius, Zakaya, AI och Engmans Kapell

Av Malin wiper - Lördag 6 april 15:30


 

Efter två dagar inomhus så promenerade vi ner till centrum i dag. Utanför blomsterbutiken Amaryllis kunde man se denna jättestora krans så snyggt bunden med toner i orange. All snö är borta och i dag är det helt vindstilla.

 

 

En kaja som åt sig mätt från vad som såg ut som en bajskorv.. , antar att det fanns lite maskar i den 

 

Jag såg en ringduva genom fönstret när vi var inne på en butik så bilden är inte helt skarp

 

         

Björn Afzelius & Mikael Wiehe med låten Som en duva. Björn gick ur tiden 1999 endast 52 år gammal. Han är verkligen saknad.  

 

 

Denna restaurang Zakaya har fått en uteservering för sommarens njutningar. Det är en rätt ny restaurang mitt i centrum. Min man har varit dit med sin bror och ätit och min man och jag åt sushi där för ett tag sen. Jättegod mat och restaurangen ser ut att ha blivit populär

 

 

Uteplatsen på nära håll med utsikt över Stora torget

                         

 

 

Om jag äter nåt jag inte tål så kan jag få besvär med munnen i form av svullnad, brännande känsla och lite munsår. Det händer inte så ofta för jag har tagit bort livsmedel som jag är känslig mot. Fast ibland så äter man nåt men vet inte att man skall reagera. Då använder jag Vectavir krämen som är 1% för utvärtes bruk. Tuben ser så stor ut på bilden men den är jätteliten men man behöver ta så lite varje gång. Den hjälper även mot herpes

 

                

 

Egentligen skall man använda den flera gånger om dan men i och med att jag har så bra läkkött så använder jag den bara 2 gånger/dag. Efter några dagar så brukar jag vara bra.


 

När jag har använt klart vectavir så brukar läpparna vara så torra så jag går över till denna Special care läpp & hudsalva. Sen använder jag den tills läpparna är som vanligt igen. Den är oparfymerad och jag använder bara oparfymerade produkter. 

 

 

Här se ni ett gammalt foto på mig och min son i Sundsvall tagen på altanen på huset min sons pappa och jag ägde. Som ni ser är bilden till höger mycket bättre och det är min son som fixat till den med AI teknik. Tiden bara rusar iväg för min son fyller 51 år i år, det känns helt ofattbart. Jag gillar denna bild på oss båda och som ni ser så var han blond som liten men sen blev det mörkare med åren. Jag hade min rätta mörka hårfärg och det ända tills jag var en bit över 50 år

 

                         

 

Vädret är så bra i dag så det blir ytterligare en promenad. Vi har hittills gått 4.76 enligt appen. Hoppas ni har en fin helg hittills kära besökare. Lika bra att njuta så länge man kan för det känns verkligen orolig på många plan i denna galna värld

 

          

Hälsingevind med Engmans Kapell, Per Persson och Sofia Karlsson 

 

#Krans #ringduva #Björn #uteservering #Vectavir #hudsalva #AI #Engmans

 
 
Micke

Micke

Lördag 6 april 16:24

Fåglar är ju fina varelser, fast deras matvanor kan ju verka lite suspekt ibland, hujeda mej. ;)
Björn Afzelius & Mikael Wiehe hade ju verkligen något speciellt, Afzelius lyssnar jag på ibland, Wiehe också, texterna är ju tilltalande många ggr.

Ha nu en fin kväll Malin.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

Lördag 6 april 16:33

Jag gillar verkligen fåglar. Fast som du säger så bra med matvanor stämmer verkligen ;)

Dom hade verkligen nåt speciellt och passade så bra ihop i rösterna så det var svårt när en försvann. Gillar också deras texter.

Ha en fin kväll själv Micke

 
Amor

Amor

Lördag 6 april 17:46

Ah. ah.
Hej
Vilken blogg Ni har+ Konst, färg ,blid,
skönhet av form storlek.
Och Nu minne ,&
Björna Afzelius & Mikael Wiehe - ((Som en duva.))
lycka till, hälsa.
Amor

http://klockor.bloggplatsen.se

Malin wiper

Söndag 7 april 07:46

Hej Amor!

Tack snälla du för dina fina ord om min blogg. Du har en fin blogg själv också.

Håller med att den låten är bra

Ha en skön söndag
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards