Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 november 2023

Arkitektur, cyklar, minnesbild och Elvis Presley

Av Malin wiper - 12 november 2023 09:15


   

I går gick jag i alla fall ut en sväng och handlade även lite på vår närbutik Tempo. Jag hade munskydd på mig och det var inga fler därinne just då. Vi hade glömt att smöret nästan var slut och lite annat. Jag vaknade mycket piggare men jag var rätt anfådd när jag kom hem. Det beror nog på att jag gick för fort av gammal vana. Porten ovan är inte våran utan en jag fotat på våra promenader så jag har lite reservbilder


 

Här en annan gammal fin port jag fotat för ett tag sen. Kul så länge dom gamla portarna får vara kvar med sina läckra tidlösa handtag


 

Här en bild från en annan pomenad i regnet in till centrum. 

 

En röd elcykel av märket Gazelle som jag fotade i slutet av oktober. Den är en riktig dyrgrip så den kostar 40.999 kr. Den dyraste cykel jag haft är en Skeppshult och den kostade då 5000 kr (5 växlad) nu är deras vanliga cyklar uppe i 15.000 kr och elcyklarna 35.000 så allt har blivit mycket dyrare. Den som motsvarade min cykel är nu uppe i 11.000 mer än dubbelt så mycket. Jag har alltid cyklat men sen ländryggsbesvären dök upp så funkade det inte längre tyvärr. När jag gick på gym så kunde jag inte heller cykla på deras motionscyklar utan det var gåband som gällde. Det blir så mycket billigare att köpa begagnad cykel över nätet

 

 

En minnesbild på mig med min cykel av märket Skeppshult. Jag tror att bilden är från 1998 då vi bodde i Katrineholm i 8.5 år. Jag står framför huset vi bodde i som var såna där gamla landshövdingehus. Det var en jättefin lägenhet med högt i tak och djupa stora fönsterbrädor. Vi flyttade sen år 2000 till Vaggeryd i Småland och där bodde vi i 17 år. Jag hade så nära till arbetet så jag cyklade dit varje dag

 

Det känns lite som jag levt flera liv när jag tänker på alla flyttar, arbeten, utbildningar, upplevelser och mycket mer.

 

       

Treadmill Lopifit-cyklar. När jag såg såna första gången för flera år sedan på Youtube så blev jag eld och lågor för en sån hade jag verkligen velat ha. Dom finns inte i sverige och är svindyra. Klicka här för att se lite mer vad gäller dessa cyklar

 

  

Ett fint burspråk i ett tegelhus som vi ofta går förbi. 


 

Här har dom kombinerat grått med färgglatt längst ner och det är tydligen en förskola eller dagis


        

Elvis Presley med If I Can Dream. Passande text för vår tid, som är nu....

 

                                     

Det räckte med att gå ut en gång i går och det var verkligen skönt än om det började regna lite. Jag tror vi fått den gamla varianten av covid så nu gäller det att skydda sig ordentligt och vi har ju ingen vaccinationstid förrens 12 december. Vi skulle äntligen gå ut och uppleva lite saker som vi planerat men nu blir dom skrinlagda. Dessutom erbjöd hyresgästföreningen ett erbjudande till sina medlemmar att få gå på en teaterföreställning för 100 kr istället för 200 kr. Nu är spelets regler så här så man får hålla sig till vad som gäller nu och framöver

 

                                                     

I dag har vi lite kallare med 2 grader varmt och lite ljusare på morgonen. Det ser inte ut att bli regn än i alla fall. Jag skall snart ta mig en liten promenad för jag är så pass pigg nu så jag klarar inte av att sitta inne hela dagarna. Min man fick lika lindrig covid som mig. Ha en så bra söndag som möjligt kära besökare


#munskydd #porten #arkitektur #Elvis

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards