Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 november 2023

Röda Korset Västerås, Kungsörn, Havsörn och Johnny Rivers

Av Malin wiper - 9 november 2023 07:30


 

Jag sätter in några bilder jag fotade hos Röda Korset second hand innan jag blev sjuk. Här en ljusstake i form av en skotsk terrier (skotte). 


 

En tavla med 3D känsla, en känsla av att kungsörnen är på väg ut ur tavlan. 

 

           

Kungsörn - Havsörn Eagles clip


 

Sist hade dom också fått in denna julljusstake i form av en träslev. Den såg så ny och oförstörd ut och allt går åt som "smör i solsken" hos Röda Korset 

                             

Clipart Library

 

En liten del av deras cafébord som är 4 st sammanlagt. Fler och fler går dit och fikar. Nu kan man även få sig en kopp varm choklad och ibland har dom hembakat bröd. Det kostar 30 kr/person för kaffe och kaffebröd. 


 

Här en fin kombination med boots, tights och en jättefin guldglimrande jumper med ett passande halsband. 


         

Johnny Rivers med You Can Get It if you really want från 1975. Blev påmind om denna låt på min bloggvän Farfar Hebbes blogg. 

 

                                                     

 

Vi har bara regn hos oss som pågår till och från. Så det är rätt grått ute och man får tända lampor tidigt. Jag bad min man att testa sig för corona också i och med att vi har kvar tester sen förut och jag började känna på mig att han kanske fått det också. Då visade det sig att han också fått covid och han har ju haft det en gång tidigare. Så nu är vi helt isolerade och har kontaktat min mans bror som inte bor så långt ifrån oss. Vi skall be honom handla hem lite av sånt som fattas som vi behöver så vi klarar oss ett tag. Sen går det ju även att skicka efter varor från nån av våra butiker.

 

Vi har fått flytta vaccinationen till 12 december och då sker det på Västerås Sjukhus. Citypraktiken hade helt fullt och även i januari.

 

 

Sommarbild 2023 på oss båda, selfiepinnen kom med på ett hörn också. Bilden hamnar nu i minnesarkivet

 

#Röda #Skotsk #tavla #Kungsörn #träslev #cafébord #jumper #Johnny

 
 
Ingen bild

syrran

9 november 2023 09:15

Vilken läcker adventsljusstake! Den hade man inte tackat nej till :-)
Men vilken otur att även mr T har fått det då han nyss haft det om jag inte minns fel...
Nu hoppas vi att ni kryar på er snabbt båda två!
Kramar från ett kallt Nordmaling
Maria

Malin wiper

9 november 2023 09:30

Inte jag heller ;). Ja du det var trist att han fick covid också. Han hade det på slutet i Hallstahammar och fick åka till Köpings sjukhus och ligga över en helg

Tack för din omtanke, den värmer. Ha en skön dag

Kramar från ett solfritt och snöfritt Västerås

Malin

 
Kristine

Kristine

9 november 2023 21:19

Forsøkte (igjen) å klikke på web-versjonen her hos deg, men:
Sidan du försökte nå finns inte
Kontrollera adressen och försök igen.
Ja, ja...
Regn og atter regn, her også - nå er det jammen lenge siden man har sett solen!
Klem klem ^^

http://slossplassen.blogg.se

Malin wiper

10 november 2023 00:17

Trist att det inte funkar hela tiden. Här har det regnat också hela eftermiddagen. Precis som hos dig ingen sol heller

Ha det bra
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards