Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2023

Blomfluga suger nektar, arkitektur, miniräknare och Kfir Ochaion

Av Malin wiper - 6 oktober 2023 10:30


I går promenerade vi runt i vårt närområde och det var 11 grader varmt och sol. Fast det blåste kallt så vi hade behövt haft vantar på oss. Promenaden blev i alla fall 7,5 km. Fotade husen ovan för det var en rätt fin arkitektur och dom hade långa balkonger med smidesstaket 


 

Det här var lite annorlunda  med fönstren, så kul


 

När vi gick på en av trottoarerna så jag en miniräknare liggande på en stor sten. Den var helt ny och jag antar att den förut legat på marken men nån har tagit upp den. Den har nog nån tappat men jag trodde inte att såna användes längre så jag blev så nostalgisk. Vi har ju allt i mobilen men såna här är lättare att handskas med. Jag gick sen ut och letade och dom fanns ju fortfarande. Klicka här för att komma in på en sida där det finns massor


 

Än blommar det ute och här en blomfluga som suger nektar. Den satt så stilla så jag hann få närbilder


 

Här har den vänt på sig


 

På en trapp till en villa såg jag denna roliga kruka med pelargoner


 

Fint pyntat på en del av en uteplats


 

Det till och med sticker ut blommor från många staket

 

I dag tidigt på morgonen hade vi bara 3 grader varmt men det ser ut som vi får sol i dag också. Det händer inte mycket här just nu utan vi går våra promenader och fixar även lite hemma så vi får rensat bort lite ur dom sista kartongerna i källaren. Min man har hur många sladdar, kontakter och annat som helst som skall rensas bort. Nu såg jag att temperaturen gått upp till 8 grader.

 

          

Nu har vi fredag igen!!!. Veckorna bara rusar iväg och man börjar se julsaker komma fram redan på butikerna. Hoppas ni får en fin fredag kära besökare. Sköt om er och ha det så bra

 

       

Dire Straits Brothers In Arms. Acostic gitarr cover by KFir Ochaion

 

#promenerade #arkitektur #miniräknare #blomfluga #pyntat #KFir

 
 
Micke

Micke

6 oktober 2023 15:38

Miniräknare har vi på min arbetsplats, det enda ungarna får använda när de har tex prov i matematik, mobiltelefoner har ju också miniräknare men det finns ju annat där för "fusk". ;)

Brothers in arms är en av mina favoritlåtar.

Ha en fin helg.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

6 oktober 2023 15:49

Tack för att du talade om detta. Vad bra att dom inte får ha mobilerna när det är prov och då är ju miniräknarna till väldig nytta

Det är en av mina favoriter också

Ha en fin dag Micke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards