Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 september 2023

Janne Schaffer, Norrland och Riltons Vänner

Av Malin wiper - 24 september 2023 09:00


 Arbetarbladet

I dag fyller Janne Schaffer 78 år och det känns så overkligt. Janne Schaffer är en svensk gitarrist och kompositör. Han är en av Sveriges mest ansedda elgitarrister och uppträder både som solist och som gitarrist åt andra artister, både på scen och som studiomusiker, och har förekommit på cirka 5000 inspelningar. Janne har under sin karriär hunnit med uppdrag för bland andra ABBA, Toto, Bob Marley, samt en uppsjö av svenska artister, bland andra Björn J:son Lindh och Ted Gärdestad, och har dessutom haft en betydande solokarriär. 

 

Sen är han ju medlem av Electric Banana Band också. Klicka här för att komma in på deras Youtubekanal

 

                                        

        

Janne Schaffer med Norrland. En av mina favoritlåtar med Janne. Klicka här för att läsa en längre biograi över Janne.  

 

                                                                        

  

Jag har ju även Janne Schaffers autograf. Honom såg jag live i Sundsvall nån gång på 1980-talet. Det var på en jazzklubb i Sundsvall och min sons pappa agerade ljudtekniker på klubben när dom hade evenemang. Arne var känd som en väldigt bra ljudtekniker, och även musiker

 

                 Spotify

Så här såg Janne Schaffer ut då jag såg honom spela i Sundsvall på jazzklubben

 

       

Riltons Vänner & Janne Schaffer  med Banankontakt 

 

                                                   

Det regnade för fullt i går kväll och då kom jag att tänka på detta med jordskredet på E6 vid Stenungsund. Tur att ingen omkom men att åka ner i ett hål, så skrämmande. Dom har ju tydligen avverkat rätt mycket skog där också. Det är ju inte bra när vi får så mycket regn. I dag vaknade vi till solsken precis som i går och det blir nog varmare under dan. I går så var min man ute med sin bror och jag var ute och fotade plus att jag åkte ner till stan sen ett ärende. Då hände nåt som jag berättar i nästa inlägg. I går kom jag upp i nästan 7 km promenad så jag blir långsamt bättre i förkylningen så nu är det bara lite halsbesvär kvar. Hoppas ni får en skön och vilsam söndag

 

                            Hösthälsning från Malin 

                                   

 

#Janne #Banana #Riltons

 
 
Micke

Micke

24 september 2023 12:45

78?
Det var inte illa, men jag lyssnade på honom redan som 11-åring tror jag så tiden går ju.
Bra artist och människa.

Slukhålet där ja, jösses säger jag bara, otrevligt.
Säger som dig, tur ingen blev allvarligt skadad.

Ha en fin söndag nu Malin.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

24 september 2023 14:45

Det känns verkligen ofattbart och jag är inte många år yngre än han. Det kan jag inte heller fatta ;)

Kul att du sett honom när du var så ung. Verkligen bra artist och människa som du säger

Det var verkligen obehagligt detta med slukhålet

Ha en fin söndag själv Micke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< September 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards