Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 september 2023

Otrivin Nässpray, Viscotears, Amaryllis och The Doobie Brothers

Av Malin wiper - 21 september 2023 08:00


  

Syrran tipsade mig om Otrivin nässpray för jag har så mycket slem som gör att jag blir täppt och slemmet är lite grönt. Jag köpte Ortrivin då vi var ner till centrum i går. Bara efter en sprayning i näsan så blev jag mycket bättre och kan andas som vanligt. Den är utan konserveringsmedel. Det är ju risk att få bihåleinflammation om man går med sånt slem och är täppt för länge. Nu är det mycket lättare att snyta ut allt. Tusen tack syrran för tipset 

                          

Nästa gång jag blir förkyld och får samma problem så skall jag skicka efter över nätet för där kostar den bara 29 kr, på butik 47,90

 

Här kommer lite tips från mig och det första är för torra ögon och det heter Thealoz Duo. Det är utan konserveringsmedel och fosfater. Jag använder detta vid behov och ögonen har blivit mycket bättre och inte så torra och grusiga med sveda och klåda som förut. Klicka här för att läsa om att det är sveriges mest sålda ögondroppar. Det är inte bra att gå med för torra ögon för då kan man få andra problem. Tyvärr är det rätt dyrt med sina 179 kr. Klicka här för att komma in på Apotek Hjärtat där dom över nätet kostar 145 kr men nu är dom nedsatta till 116 kr.

 

                                                     

 

       

The Doobie Brothers med The Doctor. Den passar bra in här. The Doobie Brothers är ett amerikanskt rockband som bildades 1970 i San Jose, Kalifornien. Dom är kända för sin flexibilitet när det gäller att uppträda över många genrer och deras vokalharmonier. Dom har varit aktiva i fem decennier

 

  

Annars kan man även köpa Viscotears ögongel som jag också testat och dom är i pipetter och dom är också utan konserveringsmedel. Jag köpte fel för det är tuber i paketet ovan men jag vill helst ha pipetter. Dom ovan är för kvällsbruk endast. På apoteket kostar en sån ask 175 kr. Klicka här för att komma in på ett ställe där dom bara kostar 95 kr. Vi beställer för det mesta över nätet för det blir alldeles för dyrt annars 


                                                       

 
Vi promenerade runt i Västerås centrum i går och då fotade jag denna kråka som satt sig på ett snöskyddsräcke på ett tak

 

 

Jag stod på en bro över Svartån och zoomade in några fönster som stod på glänt i ett av dom gamla fina byggnaderna som omgärdar ån

 

 

I går tog vi även en promenad förbi Amaryllis blomsterhandel. Där såg jag detta läckra och annorlunda arrangemang. Kvinnohuvud med rosenhatt och en kortlek spridd runt halsen, det var kreativt

 

 

På en bänk utanför butiken hade dom satt lite blomsterdekorationer, bland annat denna. Så färgstarkt och läckert

 

 

På samma bänk kunde man se denna lite mer ruffare dekoration men ändå så snygg

 

 

Utanför Amaryllis har dom även ett litet hus med olika växter och annat till försäljning. Väldigt snyggt

 

 

En hylla med lite krukor och annat

 

 

         

Beautiful Flowers - Planet Earth. Relaxing music

 

                                                 

Nu står vi snart inför en helg igen!!!. Det har regnat i natt men nu ser det ut som solen snart tittar fram och vi har 16 grader varmt på morgonen. Jag hade velat vara ute i stan lite längre i går men jag kände när gränsen var nått. Förkylningen sitter i lite än och jag är hes och har fått lite torrhosta till och från. Jag önskar er som tittar in till mig en fin torsdag

 

  Svartån

 

#Nässpray #ögondroppar #Doobie #kråka #Svartån #Amaryllis #Relaxing

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< September 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards