Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 juni 2023

Karintorps Tomater, Laleh & BAO, Audi S5, flytt, fläkt och Metallica

Av Malin wiper - 20 juni 2023 09:30



 

I går åkte vi iväg med bussen till Hälla Shopping och där köpte vi sist Karintorps tomater som paret på skylten odlar. Tomaterna är smakrika, närodlat och är obesprutade. Nu köpte vi en påse till av dessa supergoda tomater. Dom är även plockade för hand och familjens namn är Familjen Groenewegen i Karintorp som i generationer odlat tomater och andra grönsaker. 

 

Klicka här för att läsa lite mer. Klicka här för att se ett av deras tomatrecept

 

                                                         

Clipart Library

 

Dom ligger inte färdigförpackade utan man får plocka till sig från dessa lådor och det gillas. Dom har både röda och två sorters gula och alla smakar lika bra

 

        

Laleh & BAO med Against all odds. Jag gillar hennes röst, musik och texter. Nu finns det en dokumentär om henne som jag såg häromdan och kan tipsa om. Den heter Laleh - Välkommen hem och går på svt play

 

 

Vi köpte även en fläkt på ICA Maxi som kostade 199 kr. Den är av märket Day Useful Everyday Telescopic Folding Fan. Vi hade tre fläktar men nu bara en, dom andra har gått ur tiden. 

 

 

Så här ser den ut när man tar ut den från kartongen. Den är ihopfällbar och det finns även ett läderband så man kan bära den i

 

 

Här har jag dragit upp den ett snäpp och man kan även sätta fläkten på väggen och den är uppladdningsbar.  

 

 

Så här ser den ut i hela sin höjd. Nu har vi två höga fläktar för sovrum och tv rum. Sen har jag en bordsfläkt vid min dator. Klicka här för att se hur den ser ut                            

 

 

På Hällas shopping såg jag denna bil som är en Audi S5. Bilen är folierad så den är inte lackerad och det gör att den glänser och syns på långt håll. 

 

  

Inte lätt att fota en bil som glänser dom denna gör. Det piggade ändå upp att få se lite färg

 

                   

Nu har min syster och hennes man flyttat upp till norrland till ett ställe som heter Nordmaling några mil från Umeå. Lägenheten ser jättefin ut och är nyrenoverad. Helt nytt parkettgolv och badrumsmattan ser ut precis som den vi har. Vad jag kan se på andra bilder så har dom många och stora fönster plus en fin uteplats 

 

                  

Köket ser fräscht ut också och där har dom även samma matta som vi har i kök och hall. till höger ser ni en del av min svåger och deras nya fina familjemedlem Lea. 

 

                       

Ql kort 

I dag har vi 18 grader varmt på morgonen och solen skiner. Vi skall ta oss ner till centrum i dag också för jag har några ärenden. Hoppas ni har en fin dag att se fram emot. Take care!

 

      

Sverigeaktuella Metallica med Nothing else matters. Det är min favoritlåt med denna grupp. Klicka här för att läsa om att Metallica skänkt 928.000 kr till Göteborgs Stadsmissionen. Heders åt dom

 

                                           


#tomater #fläkt #Audi #flyttat #Metallica

 
 
Ingen bild

Gunilla

20 juni 2023 11:14

Var och handlade i går då hade dom fått in tomater från ett växthus i närheten. Smakade som tomater skall göra och, dyra är dom, jag betalade 119kr kilot men vad är billigt i dag och när det är gott får det kosta lite mer.

Vilken fin fläkt med finesser och den var billig tycker jag och bra att man kan ställa den.

Det var en glänsande färg på bilen mycket snyggt.

Regnet gjorde att man blev piggare så välbehövligt men nu sol igen så det känns bra.

En fin dag önskas er!
Varma kramar!

Malin wiper

20 juni 2023 14:02

Vad härligt att dom har så bra tomater i din/eran närhet. Sånt är mycket värt för man vill ju att tomaterna skall smaka som förr. Så tänker vi också lite dyrare men godare.

Fattar inte själv att den var så billig fläkten. Den fungerar hur bra som helst och skall stå i tv rummet

Ja du bilen var läcker. Vi hade också regn i två dagar men nu är det så tryckande så det är som ett skyfall från pannan ;). Vi behöver lite mer regn här

Ha en jättefin dag själv/själva

Varma kramar tillbaka

 
Ingen bild

Gunilla

20 juni 2023 11:24

Fortsätter här då jag inte hinner skriva innan det försvinner.

Vilken fin och rar vovve din syster och svåger har lyser godhet från den.

Vilka fina bilder i förra inlägget med alla portar och dörrar
och vackra hus.

Och en klapp på huvudet behövde den lille gossen med.

Kram igen!

Malin wiper

20 juni 2023 14:05

Jag fick den första kommentaren men kommentarerna kommer inte automatiskt in här utan det är inställt så jag svarar på dom då jag är hemma så det kan dröja lite. Eller så kan det vara nåt fel också för sånt händer

Hunden är precis som du säger så rar och god.

Kul att du gillar bilderna. Det är så mycket fin arkitektur här i och med gamla stenhus i centrum

Skulpturen behöver verkligen lite omsorg för gråter

Kram igen!

 
Äventyret framtiden

Äventyret framtiden

20 juni 2023 20:03

Tomaterna ser verkligen goda ut. Ser här ovan att det är dyrt med tomater i Sverige, väldigt dyrt tycker jag men så är livet just nu.
Vovven ser väldigt rar ut.
Ha det bra och njut av tillvaron, vilket jag nog vet att ni gör.
Kram!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

20 juni 2023 21:23

Dom är verkligen supergoda och jag som brukar vara känslig och få klåda om jag äter för många får inte det av dessa

Tomater har verkligen som mycket annat blivit så mycket dyrare.

Ha det bra själv och njut av er härliga tillvaro

Kram

 
Ingen bild

SmålandsJenny

21 juni 2023 19:37

Metallica va min syrra och kollade på i helgen, båda spelningarna.

Malin wiper

21 juni 2023 22:32

Vilken lyckost din syrra är som sett dom live. Hoppas det blev en upplevelse

Ha en fin kväll

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards