Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 juni 2023

mimer Bostad AB, Dalmatians, Elvis Presley och Henry Mancini

Av Malin wiper - 13 juni 2023 08:15


 

På onsdag 14 juni 17-18 blir det grillkväll i vårt område. Det är vårt bostadsbolag mimer som bjuder oss på grillat och mingel. Det skall vi försöka gå på och det ligger inte långt ifrån vår bostad

 

                              

rehabilita

 

I söndags promenerade vi med medhavd fika och hamnade i en fin park. Här går man från ena hållet in genom en lövad tunnel


 

Vi intog vårt medhavda fika på denna bänk framför en fontän jag fotat och filmat förut


 

När vi sen var på väg därifrån så såg vi denna fina Dalmatiner som heter Viggo och är 15 år gammal. Vi pratade lite med den trevliga hundägaren en stund innan vi gick vidare

  

  

Hunden var så lugn och fin men hade mist lite av sin hörsel så husse hade börjat med lite teckenspråk som hunden förstod. Fick ingen bra bild framifrån tyvärr

 

                        

 

Klicka här för att se trailern till filmen 101 Dalmatinians från 1996

 

          

Elvis Presley med Hound dog

 

Inte så långt från den fina parken ser man denna rabatt runt ett gammalt fint hus. Tankarna går direkt till W:6 huset mina föräldrar och vi barn bodde i från det jag var 11 tills jag var ca 19 år. Pappa arbetade i huset och vi bodde i en tjänstebostad. Framför bostaden fanns en stor gräsmatta och en jättefin ek. Sen hade vi en härlig uteplats där det var syrenberså ett tag. Detta är en liten upprepning fast mer ingående


  

  

 

Här går man upp till en gammal Folkskola

 

 

Jag gissar på att det är en vanlig skola där nu


 

 

En undergång vi ofta går igenom och jag gillar ju pelare av olika slag

 

  

Fint utanför Indiska i centrala Västerås. Snygga kuddar med elefanttryck

 

 

Med denna selfie på Mr T och mig önskar jag/vi er en underbart härlig tisdag

 

       

Baby Elephant Walk song skapad av Henry Mancini . Henry Mancini var en amerikansk kompositör, dirigent, arrangör, pianist och flöjtist. Det är en gammal låt han komponerade 1961

 

                                               

Clipart Library 

 

#grillkväll #lövad #fika #Dalmatiner #Elvis #hus #Folkskola #kuddar #selfie #Henry

 
 
Äventyret framtiden

Äventyret framtiden

13 juni 2023 15:13

Så trevligt med en grillkväll. Först fick jag lite roligt åt skylten, tänkte att ni skulle grillas i en frågetävling eller så fastän jag nog innerst inne att det handlade om ett grill-tillfälle. Det svenska språket är inte allför lätt emellanåt.
Fina foton..dalmatinern är jättefin, en gammal raring.
Ha det gott-kram!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

13 juni 2023 15:40

Det skall bli intressant med grillkväll i området. Ja du det är kanske vi som skall grillas ;)

Kul att du gillar bilderna. Så synd att jag inte kunde få hunden rätt fram men varje gång jag försökte så rörde han på sig

Ha en fortsatt fin dag
Kramar!

 
Micke

Micke

13 juni 2023 20:43

Lite grillning brukar ju vara fint att samlas kring grannar emellan, bra där verkligen.
Jättefina bilder Malin. :)

Ha en fin afton nu.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

13 juni 2023 21:28

Sånt hade vi i vårt förra bostadsområde också. Det var trevligt. Kul att du gillar mina bilder

Ha en jättefin afton själv

 
Ingen bild

Gunilla

13 juni 2023 23:47

Trevligt initiativ med en grillkväll. Lille vovven hela 15 år.

Är det något jag gillar att se på så är det små elefantbebisar och mamman tar så väl hand om dom och skyddar dom.

Fina bilder och husen var verkligen fina och paret såg glada ut och såg ut att må väl.

En fin onsdag och ha det gott!
Kramar!

Malin wiper

14 juni 2023 07:35

Det är verkligen ett bra initiativ. Fast i dag skall det tydligen bli molningt hela dan. Vi behöver ju regn också. Hoppas det går att genomföra grillkvällen

Jag håller med dig om elefantbebisar, det är så gulligt att se.

Kul att du gillar bilderna. Ja du detta par mår bra nu då inga fler moln dykt upp i livet just nu.

Hoppas allt är väl med dig och din familj och att ni får en härlig onsdag

Kramar!

 
Ingen bild

-Nena- Lena

15 juni 2023 01:29

Så fint foto på er 🫶
Trevligt med grillkväll i området, hoppas det blev bra
Kram

Malin wiper

15 juni 2023 07:57

Tack snälla du. Det var så mysigt med grillkvällen och det samlades folk i alla åldrar. Tack för att du tittade in gulliga du

Ha nu en härlig torsdag

Kramar från Malin

 
roofing contractors east lake

roofing contractors east lake

16 juni 2023 00:10

Jag uttrycker min uppriktiga tacksamhet. Stämningen var helt enkelt gudomlig när kvällen var fylld av den härliga doften av fräsande grill. Framstående individer i alla åldrar samlades och skapade en atmosfär av ren lyx. Tack för att du hyllar mig med din charmiga närvaro.

http://www.akm941roofing.com/eastlake.html

Malin wiper

16 juni 2023 07:56

Thank you!

Have a nice day
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards