Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 januari 2023

Solur, fågelholk Volvo Amazon, öl på glid och Albin Lee Meldau

Av Malin wiper - 28 januari 2023 08:30


 

I går promenerade vi 8 km på vår dagliga promenad. Ibland blir det två promenader och som ni ser så är det snöfritt ute nu. Vi försöker hela tiden hitta nya ställen att promenera på men vi har gått överallt så det börjar bli lite enformigt. När vi flyttar har vi mer att välja på och först skall vi bekanta oss med den nya omgivningen och gå på upptäcksfärd. I dag skall min man in till Västerås sjukhus för 3-månaders kollen i och med att han haft tungcancer. Hittills har det sett bra ut tack och lov. Jag följer med in till Västerås så går jag omkring och fotar och gör lite annat och när han är klar så träffas vi i c


 

Här dök jag på ett fint solur och det är så kul att dom finns kvar i många trädgårdar och ser lite olika ut

 

Klicka här för att se en restaurering av ett solur


 

En knallröd fågelholk på toppen av en kuperad gräsmatta. Klicka här för att se lite annorlunda och roliga fågelholkar

 

        

The Beatles med Free as a birdFree as a bird är en låt av The Beatles som ursprungligen var skriven av John Lennon. Den gavs ut som singel den 4 december 1995. Lennon spelade själv in låten med endast sång och piano 1977. De andra beatlarna tog 1994 sig an demoinspelningen, bidrog med nya texter, lade på trummor, en gitarr, bas och bakgrundssång. Jag har den själv på singel och har inte spelat skivan utan köpte en cd med samma låt. Jag har två singlar som är ospelade med The Beatles som ligger i ett kuvert och dom fanns i begräsade exemplar  men för ett antal år sedan så var dom bara värda 61 kr men nu är dom uppe i 300-400 kr/st

 

                                                           

Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2015 då jag skrev om dessa skivor. Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag skrivit om Staffan Olander som samlat på The Beatles sen unga år


 

En fotboll som klämts fast bakom en markfast bänk


 

Här fortsatte vår promenad mellan kvarter med lite äldre hus blandat med nya. I dom helt nybyggda områderna är alla hus vita och det ser urtrist ut i mitt tycke

 

 

Blandad kompott!. 


 

En fin och välskött Volvo Amazon från 1965. Jag har fotat den förut men nu fick jag en bättre bild på bilen


    

En bit från en matbutik stod denna oöppnade ölburk och jag gissar på att nån tappat den och att den gått sönder. Det var så blött av öl runtomkring. Ölen kommer från Sofiero och den hade hela 7,5 % i alkoholhalt. Då måste den ha varit köpt på Systembolaget som bara är några steg bort

 

Klicka här för att se en recension av denna öl och den är inte nådig


      

Albin Lee Meldau & Bo Kaspers Orkester med Warwick Avenue. Klicka  här för att höra den med Sarah Böhn som sjunger den på The Voice Norge. Båda versionerna tycker jag är bra 

 

                                               

Klicka här för att läsa nåt korkat som man inte trodde skulle existera 2023. Som vi har kämpat för jämställdhet och så dyker en sån här sk man upp som gubben i lådan och häver ur sig sina frustrationer och hat mot det kvinnliga könet. 

 

Nog om detta för nu önskar jag er en underbar lördag vad ni än skall hitta på


#promenad #solur #fågelholk #Beatles #fotboll #Volvo #ölburk #Albin #Bo #Jämnställdhet

 
 
Ingen bild

THORLEIF

28 januari 2023 09:05

testar kommentarer

 
Herbert

Herbert

28 januari 2023 09:26

Hej du..Någon Carla har jag inte råkat på,,men däremot Karl det känner jag några,en känner jag jättebra,nämligen mig själv,jag har Karl som andra namn,pappa hade Karl som dopnamn,finns flera Karl bakåt i släkten..Haé Kram.

http://https://hebbe.blog

Malin wiper

28 januari 2023 15:02

Ja du Karl är mer vanligt. Vad kul att du har Karl som andra namn. Vad bra att det behålls i släkten

Ha en skön lördag
Kram

 
Ingen bild

Syrran

28 januari 2023 12:40

Hoppas ni får en härlig lördag! Undrar om du inte skrev fel om morgondagen, för inte är det väl en söndag som Mr T ska in på koll? Men de kanske har så mycket att göra på sjukhusen idag att de får ta till även helgerna för att hinna med, inget skulle förvåna mig.
kram fr Maria

Malin wiper

28 januari 2023 15:06

Du har helt rätt syrran det är i dag han varit till sjukhuset och det är också ovanligt att man blir kallad på en lördag. Nu får dom verkligen jobba extra. Jag ser ju så mycket sämre nu så Mr T måste rätta mig men där har han missat ;)

Ha en skön lördag och helg
Kramar från Malin

 
Micke

Micke

28 januari 2023 18:33

Fint att de har lite koll där, svensk sjukvård när den är som bäst.
De har ju långa köer inom vården så de vill väl beta av lite extra med en lördag, välbehövligt.
Promenader behöver ju lite variation, vi har avverkat allt här nu flera gånger men det får väl gå. ;)

Ha en fin kväll.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

29 januari 2023 08:26

Han är verkligen supernöjd med sin vård och dom är så noga med att kolla upp hela tiden. Det är verkligen långa köer nu och det känns lite oroväckande

Promenader är roligare om man får lite variation men vi får försöka ha tålamod en månad till ;). Som du säger så får det gå för det är ju själva promenerandet som är viktigt och att man får den motion man behöver

Ha en härlig och skön söndag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards