Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 januari 2023

Försvunnen man i Hallstahammar, Ben Webster, Scorpions & Vanessa May

Av Malin wiper - 16 januari 2023 14:15

                                       

net on net

Nu har vi måndag igen och en ny vecka står framför oss. Den började med solsken här hos oss. Vi hade nollgradig på förmiddagen. Fortfarande är det fullt av polisbilar i samhället och en helikopter som hörs från ovan. Vi frågade en polis om dom hittat den försvunna 85 åriga mannen, men det hade dom inte. Dom har verkligen en stor sökinsats efter honom. Dom har hittat hans bil på ett ställe men den var tom. Hoppas verkligen att dom hittar honom och vid liv än om han försvann redan i fredags. Klicka här för att läsa om detta. Dom har även använt sig av drönare, hemvärnet, Missing People och sjöräddningssällskapet. Många frivilliga har anslutit sig till sökandet. Vi tittar oss omkring extra nu då vi är ute på våra promenader


 

I dag var vi och hämtade lite fler banankartonger på ICA Matkassen. Sen gick vi över till Matpiraten för att köpa öl. Då stod jag och väntade på hammartorget med kartongerna framför mig i solskenet

 

  

Vi passade på att köpa Mariestads Julbrygd medans dom fanns kvar. Dom kostar bara 92 kr för 12 st och den ölen är mörk och håller 3,5 i alkoholhalt. Dom har verkligen lyckats med denna öl så vi gillar att dricka den till maten emellanåt. Vi köpte två förpackningar


                                   

 

Efter årskurs 9 gick min son på Musikgymnasium i Härnösand. Här står han med en saxofonensemble i foajen på Härnösands teater. Min son står som nr 2 från vänster och han har en vit tröja på sig och långt hår. Gruppen består av blandade elever från 3 årskurser. Längst till vänster i svart kavaj står läraren/rektorn Kjell Sundin 

 

                                               

Clipart Library 

Flera av dom i denna grupp är i dag proffsmusiker En av dom har spelat med ett gäng kända artister, bl.a Robert Gustafsson och det var ca 1992 eller 1993. Jag har själv spelat altsaxofon under några år och ångrar djupt nu att jag inte fortsatte. Flyttade från hus till lägenhet så jag trodde det var kört. Jag fick höra av en musiker i början av 1980-talet att jag hade en fin ton på saxen och bra intonation. Klicka här för att se en cool kille som spelar barrytonsaxofon

 

         

Ben Webster & Oscar Peterson med Come Sunday 

 

     

Detta är en av mina favoritbilder på min son. Det är en tjejkompis till honom som tagit bilden. Han spelade ju fiol ett tag och satt även med i en symfoniorkester.  Den sitter inramad i vardagsrummet men nu vet vi inte i vilket rum den hamnar för den nya lägenheten har en annan planlösning

 

 

Nu har vi fullt med packade banankartonger både i kök och vardagsrum. Vår goseorm får ligga på en kartonghög och slingra sig lite tills vi flyttar. Den har vi fått av min syster och hennes man för några år sedan. Jag har ju en orm på mina visitkort som dekoration som en vän till syrran skapat. Nu har vi tryckt upp nya visitkort till mig med den nya adressen. Det finns en gammal film som heter Ormens väg på Hälleberget

 

Klicka här för att se när jag fick denna orm

 

                  

 Animerad av Vicke  

Nu skall vi ut på vår andra promenad i solskenet. Det känns lite som vi är instängda här nu och inte kommer nånstans. Tur att det bara är 1,5 månad kvar tills vi flyttar så det händer nåt. Hoppas ni har det bra mina kära besökare. Sköt om er och ha en så fin början på veckan som möjligt

 

     

Scorpions & Vanessy Mae  med Still Loving You

 

#polisbilar #banankartonger #Mariestads #saxofonensemble #Ben #fiol #orm #Scorpions

 
 
Ingen bild

Gunilla

17 januari 2023 10:28

Må dom finna mannen, så hemskt för anhöriga att inte veta.

Stolt mamma och det måste man få vara över sin duktiga son.
Förstår varför du är insatt i musikvärlden, och tråkigt att du inte fortsatte spela för musik är en stor glädje och särskilt när man kan spela ihop. Men du har nog haft så kul på vägen ändå.
Hajade till när jag såg ormen och festligt med den.
Har fått våra nya sängar nu på morgonen så vi har haft fullt upp och packat upp och torkat golven.Gillar inte när man går in med skor men ibland måste man göra det.
Grått är det och duggregn, så nu skall jag vila en stund!
Ha en fin dag och må så gott!
Kramar!


Malin wiper

17 januari 2023 12:09

Jag hoppas verkligen att dom hittar honom. Han är inte återfunnen än. Ja du jag är så stolt över honom och det är så kul att kolla på gamla bilder då han yngre.

Jag ångrar mig verkligen att jag inte fortsatte med saxofonen. Jag hade en bra röst som ung så jag sjöng mycket också. Som du skriver så har jag haft annat roligt utefter livsvägen. Det har du säkert också haft och vi har ju lite kvar att uppleva

Vad kul att ni köpt nya sängar då får ni extra bekvämt. Jag gillar inte heller att gå in med skor men som du säger så måste man göra det ibland.

Det tar lite tid att få ihop sängar men när det är klart så får ni njuta av dom och sova jättegott

Vi har också grått och trist men det regnar inte i dag.

Ha en fin dag själv och må så gott

Kramar!

 
Ingen bild

-Nena- Lena

17 januari 2023 21:49

Hoppas verkligen att de hittat mannen 🙏🏻

Förstår att du är stolt över din son.
Synd du slutade spela själv.
När jag fyllde 10 år fick jag en fiol men ingen annan jag kände spelade just fiol så det blev att jag bara gick en halv termin...vilket jag idag tycker är synd för det hade varit kul att kunna spela lite på den.
Nu står den i en hörna här hemma och samlar damm, synd.
Funderar på att i alla fall kunna dekorera med den men inte kommit på hur än.

Ha det bra
Kram ❤️

Malin wiper

18 januari 2023 09:00

I går eftermiddag så avslutade dom tydligen sökandet. Jag skall ändå följa detta drama. Det är så kul att han blivit musikalisk men vi har anlag för detta på både min sida och hans pappa. Nu är han inte ute och spelar som förr men komponerar och har ett arbete där han får vara kreativ

Vad kul att du prövat på detta med fiol. Det kanske går att sätta upp den på en vägg, men hur vet jag inte.

Tack för din härliga kommentar

Ha en skön onsdag
Kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards