Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 maj 2022

PMU second hand café, John Prine, Kaffekoppar och José González

Av Malin wiper - 24 maj 2022 11:45



                      

 

Jag skrev häromdan att vi varit till en second hand som bara funnits i ett år. PMU second hand och dom har även ett café och det är jättestort med flera avdelningar. Dessutom har dom möbler där som kommer från deras second hand. På bilden lite antika men väl bevarade möbler och sen har dom även möbler från 1940-talet till nutid. Så det är bara att slå sig ner med sitt kaffe där man trivs bäst


Klicka här för att se ett inlägg från 21 maj då jag skrev om denna PMU second hand.

 

                                                

alwaysfashon 

  

Här ser man till vänster att det även finns höga barbord med barstolar. I våra två förra lägenheter så hade vi barbord som vi köpte på IKEA och barstolar som vi köpte på second hand. Längre fram på bilden ser man en lång gröns soffa med en fotölj på sidan. Till höger kan man ana ett litet bord med två stolar.


 

Jag gissar på att dessa möbler med en kökssoffa där man också kan slå sig ner


 

Dessutom har dom pyntat ut så fint lite överallt på cafét med som på bilden gammalt och även nytt


 

Här ser ni bröddisken där man beställer sitt fika. Tyvärr så är jag besviken på mina bilder men det är alltid svårt att fota då det är lite mörkare. Skulle ha tagit den andra blixten som är skarpare. Kvinnan ni ser där driver den avdelningen och hon var supertrevlig så vi samtalade en stund. Hon sa att allt dom säljer både på cafét och second hand går till välgörenhet. Det känns väldigt bra.


 

Det var en ung man som tog vår beställning och han vara väldigt vänlig och tillmötesgående och sånt betyder mycket

 

          

John Prine med Hello In There. John Prine var en amerikansk countyr- och folksångare, gitarrist och låtskrivare. Han dog 2020 i en ålder av 73 år

 

 

Jag valde en citronkaka med topping och en godsak på toppen. den var jättegod och dom hade ett kaffe som var perfekt. 


  

Min man valde en godsak som går under namnet rocky road. Han tyckte den var jättegod. Vi satt där ett bra tag och bara myste och kollade ut över den stora second hand lokalen


   

I bröddisken såg jag även dessa browniebakelser med grädde på sidan. Dom hade mycket mer men det får jag fota nästa gång vi går dit


 

Våra kaffekoppar som vi har till vardags har vi bara två kvar av nu. Det blev så lyckat att dök på dessa kaffekoppar hos PMU second hand som det fanns 5 st av. Köper bara när det fattas nåt så vi har väntat länge. Vi skall kolla runt och se om man kan få tag på en kopp till. Dessa kommer ursprungligen från IKEA och dom har en bra form och det är lite häftigt att det är en blå ring på varje fat


  

Så här ser koppen ut på sitt fat och allt gick på 75 kr. Vi bestämde oss tidigt för att bara ha 2 uppsättningar med kaffekoppar. Nu börjar finkopparna bli färre också så vi skall köpa nya så småningom men det är ingen brådska

 

Klicka här för att se vilka kaffekoppar vi hade förut. Dom heter Blues men vi gjorde misstaget att diska dom i maskin och då blev dom inte fina till slut. Vi hade dom i alla fall i över 15 år

 

                                       


När vi gifte oss 1991 så köpte vi såna här kaffekoppar för ett presentkort vi fick. Dom heter Villeroy & Boch Petit Fleur. Dom blev också fula till slut i diskmaskinen och vi slog sönder några också av misstag. Vi hade dom i alla fall i ca 30 år


         

José González med Stay Alive. Han föddes i Angered och är en svensk sångare, låtskrivare och gitarrist. Själv bodde jag i Angered, Hjällbo då jag flyttade till Göteborg 1975. Då var det andra tider då man kunde välja och vraka när det gällde bostäder och lägenheter. Det var dessutom inte så dyrt att bo som det är nu. Mina föräldrar bodde där också några år men sen flyttade dom till Hisingen. Jag bodde också på Hisingen under några år.

 

                                                   

MLY 

Vi kom inte upp ur sängen förrens 09.00 i dag så vi tog sovmorgon. Det är 13 grader varmt i skuggan men det blåser lite mer i dag. Innan vi går ut så skall jag ta mig ett fotbad för det är dags igen. Promenerar man mycket så är det bra om man tar fotbad oftare. I går promenerade vi bara 5 km så nu skall vi ta igen detta. Hoppas ni har en fin dag att se fram emot. Sköt om er

 

#second #möbler #bröddisken #John #citronkaka #

 
 
Ingen bild

Inger Rozén

25 maj 2022 10:14

Hej!
I morgon blir en spännande dag-sonen kommer med ny dator.kram,Inger

Malin wiper

25 maj 2022 11:03

Så roligt Inger. Förstår att det känns spännande och toppen att din son kan så mycket så han både installerar och ser till att allt fungerar. Är så glad för din skull

Ha en fin onsdag
kram

 
Ingen bild

Gunilla

25 maj 2022 11:36

Vilket fint inlägg med lite av varje och så mysigt att slå sig ner där det passar och inta sitt fika med gott till.
Fina koppar och billiga ja allt behöver inte kosta mycket för att tilltala en. Har också kvar delar av kaffeservisen vi fick i förlovningspresent, så den har några år på nacken.
Men tråkigt att du har sådana besvär av ögonen så hoppas du får en tid snart.
Ha en bra onsdag och må så gott!
Kram!

Malin wiper

25 maj 2022 12:06

Kul att du gillar inlägget. Det är verkligen fint i denna parkoas och det kommer verkligen dit folk och sitter en stund och njuter. Jag gillade också kopparna i och med det roliga fatet och koppen är väldigt skön att dricka ur

Vad kul att du har kvar en servis från förlovningen. Vi har varit lite för vårdslösa och det ångrar jag

Det var nog inte från ögonen för när min man gjorde bindvävsmassage så blev synen bättre så jag tror det kommer från min nackskada som gör att jag får dimsyn ibland. Jag skall ändå ringa och fråga vart jag befinner mig i operationskön

Ha en fin onsdag själv Gunilla
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frĺgor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards