Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 maj 2022

Luftrenare Förnuftig IKEA, The Hollies, Taklampa Ramsele och Mikael Wiehe

Av Malin wiper - 7 maj 2022 14:15

 

Vi har köpt två såna här luftrenare hos IKEA och dom heter Förnuftig. Just nu är det extrapris på dom med 599 kr/st. I och med våra besvär med pollen och mina med torra kliande ögon så kunde vi inte låta bli. Luftrenaren har tre lägen och vi började med det första då den inte låter nåt och efter ett dygn så mådde vi båda bättre. Mina ögon är inte lika torra utan det känns som jag fått vätska i dom och jag har inte kännt den där skräpkänslan i ögonen. Då är det inte bara ögonåkomman det beror på att jag är och har varit så känslig på ögonen utan det är även luften inomhus. Sen vi fick renoverat med både nya fönster och annat så blev vi båda sämre för det kommer in mer från gatan än om det sitter filter bakom elementet som man får byta ut. 

 

                       

 

Luftrenaren är dessutom så lätt att flytta runt i och med att den inte väger så mycket och har ett handtag så det känns som man flyttar en väska. Vi har en av dom i sovrummet och den andra i vardagsrummet. Vi ångrar oss inte och när vi går ut på våra promenader så skall vi ställa upp till läge 2 eller 3 för då är luften ännu bättre då vi kommer hem. Kunde inte drömma om att det kunde bli en sån förbättring så snabbt. Jag tycker till och med att jag sovit bättre i natt så jag är rätt pigg nu

 

 

Så här ser den ut nedtill

 

     

The Hollies med The air that I  breathe från 1974. Den passar bra till ämnet. The Hollies är en brittisk popgrupp som bildades 1962 i Manchester. Gruppen ingick i den första vågen av The British invasion, och var även en av de mest framgångsrika inom den. Dom har varit aktiva sen 1962 

 

                          


Clipart Library 

 

Här ser man hur smal den är

 

 

Jag såg denna taklampa som såg jätteläcker ut och jag trodde att den var i papp men det är nåt slags textil eller väv. Den heter Ramsele och kostar 699 kr men jag bara ögonshoppade. Den går enkelt att ändra form på som ni kan se om ni klickar på länken

 

 

Vi gick runt på Läkarmissionens second hand och kollade lite. Såg detta avlånga fat med mönster av en fisk och lite annat. Det Salomon No1 Salmo Salar nedtill. Hittade inte fatet på nätet. Vi kan gå in på second hand numera utan att köpa nåt. Vi köper bara om det är nåt vi verkligen behöver. 

 

                                                     

Clipart Library 

        

Mikael Wiehe med Leva tills jag dör. Jag känner likadant och tar inte ner skylten än utan kör på så länge det går. Tiden som är kvar är en bonus. Kul att han skrev en sån text i och med att det är sån åldersdiskriminering numera och vi börjar bli mer och mer segregerade och har fått hur många namn som helst utom "människa" "man och kvinna". Jag har alltid gillat Mikael Wiehe och har sett honom live på Huskarna Folkets Park och det var en upplevelse och han var supertrevlig. Nu fick jag ett dejavu att jag haft denna låt inne förut.

 

         

Det var i april 2012 som vi var och såg Mikael Wiehe på Folkets Park i Huskvarna. Här ser ni lite bilder jag tog då och fick även hans autograf på både skiva och papper. Klicka på bilderna så blir dom större

 

                                    

Fruugo   

Klicka här för att se när vi var och såg veteranbilar utanför Folkets Park i Huskvarna 2016. Vi har inte gått ut och promenerat nåt i dag för vi hade lite städning att göra hemma och även ha lite spadag. Ha en fortsatt fin lördag vad ni än skall hitta på. Tack för era härliga kommentarer mina fina besökare.


#Förnuftig #Hollies #taklampa #Salomon #Mikael

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards